چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

چهلمین سالگرد دفاع مقدس فرصتی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان است

سرهنگ «محمدحسن سلامی»: چهلمین سالگرد دفاع مقدس در واقع فرصتی برای بازخوانی و ترویج ارزش‌های دوران دفاع مقدس، فرهنگ ایثار، شهادت، پایداری و مقاومت و انتقال آن به نسل جوان است.
کد خبر: ۴۱۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ - 07September 2020

چهلمین سالگرد دفاع مقدس  فرصتی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس  به نسل جوانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس سمنان در دیدار با «وحید رجایی» فرماندار شهرستان گرمسار به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت: سرمنشا انقلاب اسلامی قیام عاشورا بود و از ثمرات بزرگ انقلاب ما دفاع  مقدس بود که پایه های نظام اسلامی را مستحکم کرد.

وی گفت: دفاع مقدس، جهاد فی سبیل الله بود و پس از واقعه عاشورا باب شهادت را به روی جمع مشتاقان باز کرد و جنگ هشت ساله تحمیلی ما یک جهاد مقدس بود و از مقدسات هم دفاع کرد.

سلامی گفت: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس قبل از اینکه به سلاح، تجهیز، امکانات اتکا داشته باشیم به پیروی محض از امام و لایت اعتقاد داشتیم.

وی ادامه داد: یکی از مفاهیم ارزشی که در دوران دفاع مقدس به طور جدی مطرح بود روحیه ایثار و فداکاری است و مردم از همه اقشار در جبهه حضور پیدا کردند و مردم با همه وجود در دوران دفاع مقدس فداکاری می‌کردند.

سلامی با بیان اینکه ما باید از روحیه ایثار و فداکاری شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس درس بگیریم، افزود: روحیه ایثار، گذشت، سلحشوری، شجاعت  جزء ارزش‌های مهم انسانی و الهی است که رزمندگان ما آن را در جبهه‌های جنگ به خوبی در نظر داشتند و به جهانیان نشان دادند که با ایثار و گذشت می‌توان با دشمنان مقابله کرد.

این مسئول ادامه داد: چهلمین سالگرد دفاع مقدس در واقع فرصتی برای بازخوانی و ترویج ارزش‌های دوران دفاع مقدس، فرهنگ ایثار، شهادت، پایداری و مقاومت  و انتقال آن به نسل جوان است.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان ادامه داد: انتظار می‌رود در شهرستان گرمسار در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، سرکشی و تجلیل از رزمندگان، فضا‌سازی فرهنگی و تبلیغی، گسترش محافل خاطره‌گویی در جلسات و محافل، برگزاری دوره‌های آموزش مجازی علوم و معارف دفاع مقدس ویژه کارکنان، نیروهای مسلح و توجه به درس دفاع مقدس در دانشگاهها و مراکز آموزشی، جمع آوری خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس جهت تدوین و چاپ کتاب مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها