اسماعیل هنیه:

دولت وحدت ملی در فلسطین تشکیل شود

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تأکید بر لزوم تشکیل دولت وحدت ملی در فلسطین، گفت که هدف از نشست اخیر در بیروت و رام‌الله، تقویت وضعیت داخلی فلسطین است.
کد خبر: ۴۱۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ - 07September 2020

دولت وحدت ملی در فلسطین تشکیل شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بار دیگر بر لزوم پایان بخشیدن به اختلافات در فلسطین تأکید کرد.

هنیه در گفت‌وگو با تلویزیون «فلسطین» که از بیروت پخش می‌شود، خواستار تشکیل دولت وحدت ملی شد که مسئولیت معینی داشته باشد.

وی اظهار داشت: «دولت وحدت ملی در کرانه باختری و نوار غزه سه مأموریت بر عهده خواهد داشت که می‌تواند دریچه‌ای برای پایان یافتن اختلاف (گروههای) فلسطینی شود».

این مسئول حماس ادامه داد: «مأموریت این دولت، یکپارچه کردن نهاد‌های تشکیلات خودگردان در کرانه باختری و آماده‌سازی شرایط برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری و شورای ملی است».

هنیه مأموریت سوم این دولت را «پایان بخشیدن به محاصره تحمیلی علیه نوار غزه و مقابله با اسرائیل و طرح‌های آن در کرانه باختری» عنوان کرد.

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از این مسئول حماس گزارش داد، تشکیل دولت وحدت ملی آسان است؛ «زیرا ما توافقنامه‌های زیادی داریم که درباره این موضوع در آن صحبت شده است».

وی ادامه داد: یک کمیته مسئول بررسی نحوه پایان بخشیدن به اختلافات در فلسطین است و این کمیته، حاصل نشست رهبران گروه‌های فلسطینی است که پنجشنبه گذشته به صورت همزمان (از طریق ویدئو کنفرانس) در رام‌الله و بیروت برگزار شد.

هنیه بر این باور است که این نشست در مرحله مهمی برگزار شد و هدف آن، تلاش برای نجات طرح ملی و تقویت اوضاع داخلی فلسطین بود.

رئیس دفتر سیاسی همچنین خواستار تدوین «طرح فلسطینی» برای مقابله با طرح‌های صهیونیستی - آمریکایی شد و گفت: «ملت فلسطین، پیش‌قراول ملت ما در حفظ قدس و مقابله با طرح‌های اسرائیلی است که هدف از آن، خارج کردن قدس از محیط فلسطینی، عربی، اسلامی، مسیحی و انسانی است».

وی در پایان خاطر نشان کرد: قدس یک مسئله مهم و محوری است و باید با طرح‌هایی مقابله کرد که قدس را هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار