چهل سالگی سرو/ معرفی کتاب؛

اطلس عملیات‌های سپاه استان سیستان و بلوچستان در هشت سال دفاع مقدس

«اطلس عملیات‌های سپاه استان سیستان و بلوچستان در هشت سال دفاع مقدس» عنوان کتابی است که به نقش رزمندگان این استان در عملیات‌های دفاع مقدس پرداخته است.
کد خبر: ۴۱۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۳ - 08September 2020

« اطلس عملیاتهای سپاه استان سیستان و بلوچستان در هشت سال دفاع مقدس»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان، «اطلس عملیات های سپاه استان سیستان و بلوچستان در هشت سال دفاع مقدس» عنوان کتابی است که در 6 فصل به نقش رزمندگان این استان در عملیات های دفاع مقدس پرداخته و به قلم «علی کیخا» به نگارش درآمده است.

 در این کتاب میخوانیم:

پس از تشکیل هسته اولیه تیپ 41 ثارالله به فرماندهی قاسم سلیمانی که از طریق سه سپاه در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان پشتیبانی می شد، نیروهای سپاه و بسیج استان سیستان و بلوچستان نیز که فاقد یگان مستقل استانی بودند به این تیپ اعزام می شدند تا اینکه این تیپ را که در سال 1361 به لشکر ارتقاء یافت به یکی از مقتدرترین سازمانهای رزم سپاه تبدیل کرد.

بدون شک حضور نیروهای پاسدار و بسیجی استان سیستان و بلوچستان در تشکیل تیپ 41 ثارالله و ارتقا آن به لشکر بسیار موثر بود، تا آنجا که تعدادی از نیروها به دلیل نبوغ فکری جزو فرماندهان عالی در لشکر ثارالله قرار گرفتند و نقش زیادی در فرماندهی جنگ ایفا نمودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار