چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان:

ایثار زنان کردستانی در ستاد پشتیبانی جنگ تحمیلی مثال‌زدنی است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه ایثار زنان کردستانی در ستاد پشتیبانی جنگ تحمیلی مثال‌زدنی است، گفت: در دوران جنگ تحمیلی ۵۰۰ تا ۶۰۰ پایگاه را در روستاهای استان داشتیم که زنان این روستاها علی‌رغم فشارها و تهدیدهای ضد انقلاب مسئولیت پخت نان نیروهای این پایگاه را برعهده داشتند.
کد خبر: ۴۱۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ - 08September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در جلسه کمیته بانوان دفاع مقدس که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دستورالعمل چهل سالگی دفاع مقدس برای برگزاری برنامه‌ها از سوم خرداد امسال به ریاست استاندار کردستان اجرا و به ادارات ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه تا به حال سه جلسه در راستای برگزاری ویژه برنامه‌های دفاع مقدس در استان برگزار شده، بومی سازی دستورالعمل ۴۰ سالگی دفاع مقدس، فعال کردن ستاد استانی و شهرستان‌ها، تهیه و تولید پاورپوینت کامل از شرح وظایف هر کدام از اعضا، ارسال ابلاغیه مصوبات جلسات برای کمیته‌ها و فرمانداران، حضور در ۵ شهرستان برای تشریح برنامه‌های ۴۰ سالگی دفاع مقدس، دریافت برنامه‌های پیشنهادی و اقدامات انجام شده توسط کمیته‌های ۱۷ گانه از جمله اقداماتی بوده که تا این لحظه انجام شده است.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با تاکید بر اینکه تا این لحظه تقریبا ۱۵۵ عنوان برنامه از سوی کمیته‌های مختلف به دبیرخانه برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارسال شده، گفت: ۱۵ کمیته از ۱۷ کمیته دفاع مقدس استان به صورت فعالانه تلاش و برنامه‌های خود را ابلاغ کرده‌اند.

به گفته مالکی، ۷ فرمانداری از مجموع فرمانداری‌های سطح استان نیز در برگزاری جلسات و اعلام ویژه برنامه‌های پیشنهادی برای این ایام فعال بوده‌اند.

وی از برگزاری نمایشگاه چهلمین سالگرد دفاع مقدس به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص ابلاغی از کشور نام برد و گفت: در این نمایشگاه باید با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و بخش‌ها در قالب مختلف دستاورد‌های ملی دفاع مقدس تبیین شود.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس البته با برنامه‌ریزی‌های مناسب با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور و همچنین ایجاد بستر برای بیان خاطرات رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس و پخش آن در شبکه استانی و سایر رسانه‌ها از دیگر نکات کلیدی است که باید در برگزاری ویژه برنامه‌های این ایام مورد توجه قرار گیرد.

وی عملکرد کمیته بانوان در برنامه‌های دفاع مقدس را خوب بر شمرد و یادآور شد: این کمیته در طول این ۱۶ هفته‌ای که از ابلاغ دستورالعمل برنامه‌های هفته‌ی دفاع مقدس گذشته است برنامه‌های خوبی را برگزار کرده است.

مالکی با بیان اینکه زنان در طول دوران دفاع مقدس نقش بسزایی را ایفا کرده‌اند خاطر‌نشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی ۵۰۰ تا ۶۰۰ پایگاه را در روستا‌های استان داشتیم که زنان این روستا‌ها علی‌رغم فشار‌ها و تهدید‌های ضد انقلاب مسئولیت پخت نان نیرو‌های این پایگاه را برعهده داشتند.

این مسئول با اشاره به اینکه استان کردستان ۵ هزار و ۴۰۰ شهید بومی تقدیم انقلاب کرده، یادآور شد: این ایثارگری‌های مردم کُردستان که همواره در دو جبهه با استکبار جنگیدند برای نسل جوان تبیین و انتقال داده شود.

وی متذکر شد: ۳۴ نفر از شهدای گمنام در استان کردستان دفن شده اند که ۴ نفر از این شهیدان در شهرستان مریوان، ۱۳ نفر از شهدا در شهرستان قروه و مابقی در شهرستان‌های کامیاران، سنندج، بانه و بیجار هستند که بعضی از این یادمان‌ها تکمیل و مابقی هم در دست احداث است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار