استاندار خراسان جنوبی:

تابوی ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی شکسته شود

استاندار خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان پروژه بزرگی است که نیازمند فازبندی است، گفت: با هماهنگی و همفکری دستگاه‌های اجرایی استان باید تابوی این پروژه شکسته شود.
کد خبر: ۴۱۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ - 07September 2020

تابوی ساخت باغ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی شکسته شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمدصادق معتمدیان» استاندار خراسان‌ جنوبی امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تسلیت محرم‌الحرام، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که به‌صورت جدی به همه دستگاه‌ها کمک می‌کند، احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است.

وی یکی از موانع اصلی احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان را عدم تهیه طرح جامع یا سایت پلان عنوان کرد و بیان داشت: باید زمانی برای تهیه طرح جامع و طراحی و تصویب طرح نهایی تعیین شود.

استاندار خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان پروژه بزرگی است که نیازمند فازبندی است، تصریح کرد: با هماهنگی و همفکری دستگاه‌های اجرایی استان باید تابوی این پروژه شکسته شود.

معتمدیان ادامه داد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یک پروژه ملی و استانی است و دارای اعتبارات ملی نیز است لذا دستگاه‌های اجرایی در این خصوص تکلیف دارند و باید جهت پیشبرد پروژه جانمایی ادوات نظامی و سکوها انجام شود تا موجب انگیزه در دستگاه‌های اجرایی شود.

وی با بیان اینکه برای تسریع اجرای طرح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باید طرح جامع تهیه شود، بیان داشت: یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه در هفته دفاع مقدس اختصاص می‌یابد و اگر پیشرفت پروژه به‌خوبی صورت پذیرفت سال آینده نیز رقم خوبی به این پروژه اختصاص خواهیم داد.

استاندار خراسان‌ جنوبی با تأکید بر آغاز کلنگ‌زنی پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان طی هفته دفاع مقدس امسال، متذکر شد: باید فرهنگ ایثار و شهادت را برای جوانان و نوجوانان این مرز و بوم تبیین و گوشه‌ای از فعالیت این بزرگان را به نسل‌های کنونی و آینده منتقل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار