معاون تربیت و آموزش ارتش:

ارتش الگوی ارائه آموزش در کشور است

امیر علیرضا شیخ گفت: ارتش به‌عنوان الگوی ارائه آموزش برای سایر ارگان‌های آموزشی کشور در شرایط کرونایی تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۱۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ - 07September 2020

ارتش الگوی ارائه آموزش در کشور استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «علیرضا شیخ» معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از دانشکده‌های تخصصی رسته‌های مختلف در مرکز آموزش و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا تمامی مراکز آموزشی و فرهنگی ارتش با قوت و قدرت آموزش‌های خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای درگیری کشور با ویروس کرونا برنامه‌های آموزشی ارتش بدون وقفه انجام شده است، افزود: مفتخریم به اینکه تاکنون یک ساعت آموزش عقب‌افتاده نداریم و از پایین‌ترین دوره‌های آموزش تا دوره‌های مختلف تحصیلات تکمیلی در بالاترین رده‌های تخصصی در حال اجراست و این به معنی حفظ آمادگی رزمی است؛ زیرا آموزش و آمادگی رزمی هرگز تعطیل‌شدنی نیست.

معاون تربیت و آموزش ارتش خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس، آموزش در شرایط بسیار دشوارتری نسبت به امروز انجام می‌شد و رزمندگان با ماسک زیر بمباران شیمیایی مشغول به خدمت بودند؛ اکنون نیز کارکنان ارتش با ماسک‌های بهداشتی لحظه‌ای از آموزش غافل نشده اند؛ زیرا هر سربازی باید خود را برای شرایط بحران آماده کند و مدیریت بحرانی که الان در محیط آموزشی ارتش قابل مشاهده است، الگویی از دفاع مقدس در خود دارد.

امیر شیخ عنوان کرد: ارتش همیشه در شرایط سخت، پایدارتر و ماناتر عمل کرده است و با مدیریت صحنه‌های اجرایی توانسته با کمترین آسیب‌پذیری و با پایین‌ترین درصد ریسک ماموریت خود را پیش ببرد.

وی با اشاره به الگوپذیری کشور از ارتش درحوزه آموزش گفت: مدیریت فرایند‌های آموزش در ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران کرونا به گونه‌ای طراحی شد که آموزش تعطیل نشود و با توجه به اینکه فرایند آموزشی همراه با تربیت و حتی تربیت مقدم بر آموزش است، امکان آموزش غیر حضوری و مجازی برای ما به هیچ عنوان امکان‌پذیر نبود و این مدل اجرای آموزش‌های حضوری، امروزه در سطح ملی و نیرو‌های مسلح به‌عنوان الگو مطرح شده است.

معاون تربیت و آموزش ارتش در پایان اظهار داشت: با وجود تمام سختی‌ها و بحران‌هایی که در پیش رو داشتیم، موفق شدیم آموزش حضوری را در سطح نیرو‌های مسلح نهادینه کنیم و اکنون سایر سازمان‌ها نیز برابر این مدل آموزش فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها