چهل‌سالگی سرو/

نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «هفدهم شهریور» استان یزد

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، زندگی چند تن از شهدای استان یزد که در هفدهم شهریور، مسیر شهادت در راه خدا و سرافرازی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را انتخاب کردند منتشر می‌شود.
کد خبر: ۴۱۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ - 07September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، خانواده شهدا همانگونه که امام راحلمان فرمودند، چشم و چراغ ملتند و چه در پیروزی انقلاب و چه در تداوم آن، به ویژه هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) نقش آفرینی کردند و در این راه فرزندان خود را تقدیم این خاک کردند که در ادامه سطور زندگی چند تن از شهدای استان یزد که در هفدهم شهریور مسیر شهادت در راه خدا و سرافرازی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را انتخاب کردند از نظر می‌گذرانیم.

شهید «قنبرعلی مروتی شریف‌آبادی»

نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «هفدهم شهریور» استان یزد

متولد: ۱۳۰۰/۰۱/۰۱

شهادت: ۱۳۶۲/۰۶/۱۷ قصرشیرین

عملیات: والفجر ۳

محل خاکسپاری: شریف آباد

زندگی‌نامه: یکم مهر ۱۳۰۰، در محله شریف آباد شهرستان اردکان به دنیا آمد. پدرش علی اکبر (فوت­۱۳۱۱) کشاورزی می‌کرد و مادرش سکینه (فوت ۱۳۲۵) نام داشت. در حد خواندن و نوشتن درس خواند. کشاورز بود. سال ۱۳۲۱ ازدواج کرد و صاحب سه پسر و یک دختر شد. به عنوان بسیجی به جبهه رفت. هفدهم شهریور ۱۳۶۲، به عنوان نیروی واحد پشتیبانی در جاده قصرشیرین توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به خودرو شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

شهید سید «حسین بنی‌فاطمه»

نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «هفدهم شهریور» استان یزد

متولد: ۱۳۴۶/۰۲/۲۱

شهادت: ۱۳۶۷/۰۶/۱۷ محور برازجان - بوشهر

محل خاکسپاری: گلزار شهدای بغدادآبادعلیا

زندگی‌نامه: بیست و یکم اردیبهشت ۱۳۴۶، در شهرستان مهریز به دنیا آمد. پدرش سیدمحمد، کشاورزی می‌کرد و مادرش صغری نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. راننده بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. هفدهم شهریور ۱۳۶۷، به عنوان تک‌تیرانداز در محور برازجان - بوشهر دچار سانحه رانندگی شد و بر اثر ضربه به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای روستای بغدادآبادعلیا تابعه زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه: ‌ای مادر و پدر عزیزم من در جبهه در پشت توپخانه مشغول به نبرد با دشمنان هستم و هر آن بر اثر آتش دشمنان امکان شهید شدنم زیاد است امیدوارم از زحماتی که به شما داده ام مرا ببخشید عفم کنید و از اینک نمی‌توام خوبی‌های شما را جبران نمایم پیش خدا معذور و شرمنده ام دعایم کنید تا بتوانم، چون کوه استوار باشم و هرگز نگران حال من نباشید آروزیم این است که انشالله هم پای دیگر رزمندگان تا خاک کربلا پیش بروم و اگر جنگ تا خانه خود صدام هم پیش برود من هم می‌روم.

شهید «دخیل دهقان هراتی»

نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «هفدهم شهریور» استان یزد

متولد: ۱۳۴۳/۰۷/۱۲

شهادت: ۱۳۶۴/۰۶/۱۷ خسروآباد

محل خاکسپاری: هرات

زندگی‌نامه: دوازدهم مهر ۱۳۴۳، در روستای تاج آباد از توابع شهرستان خاتم به دنیا آمد. پدرش دخیل، کشاورز بود و مادرش شهری نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. راننده بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. هفدهم شهریور ۱۳۶۴، به عنوان آرپی‌جی‌زن در روستای خسروآباد آبادان هنگام انجام ماموریت بر اثر برخورد تیغ بلدوزر به سر و ضربه مغزی به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای شهر هرات تابعه شهرستان زادگاهش قرار دارد.

شهید «مراد نوروززاده فتح‌آباد»

نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «هفدهم شهریور» استان یزد

متولد: ۱۳۴۳/۰۱/۰۸

شهادت: ۱۳۶۵/۰۶/۱۷

محل خاکسپاری: هرات

زندگی‌نامه: هشتم فروردین ۱۳۴۳، در روستای تاج آباد از توابع شهرستان خاتم به دنیا آمد. پدرش مراد، کشاورز بود و مادرش معصومه نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. او نیز کشاورز بود. به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور یافت. هفدهم شهریور ۱۳۶۵، به عنوان تک‌تیرانداز در حاج عمران عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، دست و سینه، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای شهر هرات از توابع شهرستان زادگاهش واقع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها