یادمان شهدای ۱۷ شهریور در میدان «شهدا» احداث می‌شود

شهردار منطقه ۱۲ تهران از احداث یادمان شهدای ۱۷ شهریور در میدان «شهدا» خبر داد و گفت: بی‌شک رویداد‌های انقلابی که در این فضا‌ها به‌وقوع پیوسته است، جزو تأثیرگذارترین وقایع در پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ هستند.
کد خبر: ۴۱۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ - 07September 2020

یادمان شهدای ۱۷ شهریور در میدان «شهدا» احداث می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم گرامی‌داشت شهدای واقعه ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷، امروز مصادف با سالگرد این واقعه، باحضور «محسن هاشمی» رییس شورای اسلامی شهر تهران، «محمدجواد حق‌شناس» رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران و جمعی دیگر از مسئولان شهری، در میدان شهدا، مقابل ساختمان شهرداری منطقه ۱۲ تهران برگزار شد.

قیام ۱۷ شهریور به روند پیروزی انقلاب اسلامی سرعت بحشید

«محسن هاشمی» در این مراسم، طی سخنانی واقعه ۱۷ شهریور را نقطه عطف حوادث انقلابی پیش از انقلاب خواند و با مقایسه تأثیرگذاری این رویداد با تأثیرگذاری واقعه عاشورا بر اذهان، اظهار داشت: در طول تاریخ جنگ‌ها و حوادثی با کشتار‌های فراوان رخ داده است؛ اما می‌بینیم که واقعه عاشورا با وجود کم‌تعداد بودن شهدا، به‌عنوان مظهر مبارزه برای آزادگی و ظلم در همه ادوار تاریخ در سراسر جهان طرح می‌شود.

وی با اشاره به ابن‌که قیام ۱۷ شهریور به روند پیروزی انقلاب اسلامی سرعت بحشید، گفت: من در این‌جا با بیان این مثال می‌خواهم به‌نوعی قیام ۱۷ شهریور را از جنبه میزان تأثیرگذاری و عمق در پیروزی انقلاب اسلامی به رخ بکشم؛ به‌طوری‌که پس از این حادثه، کاملاً ورق‌ها نسبت به رژیم حاکم در ایران عوض شود و برخی می‌گفتند که صدای سقوط نظام شاهنشاهی را در ۱۷ شهریور شنیدند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سرمایه خون شهدا را به‌عنوان پشتوانه انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: باید این سرمایه متعلق به همه باشد و کسی نباید سعی کند این سرمایه را به انحصار خود درآورد.

وی توجه به رفاه اقتصادی را یکی از اهداف انقلاب اسلامی خواند و ادامه داد: باید بتوانیم با کمترین مشکل، اهداف نظام را پیگیری کنیم که در این زمینه فشار به مردم کمتر شود و مردم بتوانند پشتوانه اهداف انقلاب اسلامی قرار گیرند.

شهدای ۱۷ شهریور برای عدالت، آزادی و استقلال قیام کردند

«محمدجواد حق‌شناس» نیز در این مراسم، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای واقعه خونین ۱۷ شهریور، اظهار داشت: این شهیدان در روز ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷، در این مکان و در این خیابان، برای استقرار عدالت، تحقق آزادی و استقلال و به‌ثمرنشستن جمهوری اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی، جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

وی افزود: برگزاری این برنامه‌ها، به‌منظور تحقق برنامه‌های رویدادمحور شهر تهران است؛ رویداد‌هایی که همچون یک زنجیره، هویت این شهر را نمایندگی می‌کنند؛ بنابراین برنامه‌های دیگری نیز نظیر به‌مناسبت بزرگداشت ۳۰ تیر در میدان بهارستان، ۱۴ مرداد برای شهدای مشروطه و ۱۶ آذر برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، با تأکید بر این‌که تاریخ یک برگ نیست، بلکه کتابی است که تجمیع هرکدام از این برگ‌ها، کتاب انقلاب را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله این برنامه‌ها بتوانند به فرصتی برای احساس تعلق و پیوند شهروندان با شهر تبدیل شوند.

احداث یادمان شهدای ۱۷ شهریور در میدان شهدا

«علی‌محمد سعادتی» شهردار منطقه ۱۲ تهران نیز در این مراسم، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گران‌قدر هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، مدافع سلامت و به‌ویژه شهدای گران‌قدر ۱۷ شهریور، از ایجاد یادمان شهدای ۱۷ شهریور در میدان شهدا خبر داد و اظهار داشت: بی‌شک رویداد‌های انقلابی که در این فضا‌ها به‌وقوع پیوسته است، جزو تأثیرگذارترین وقایع در پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ هستند و به همین دلیل، می‌توان این نقاط را میراث و یادمانی برای همه شهدای پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار