چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به زندگی شهید گیلانی قیام خونین ۱۷ شهریور

شهید «محرمعلی مؤمنی» در بیستم آذر 1338 در شهرستان «رودبار» به دنیا آمد و در قیام خونین ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ در میدان ژاله تهران به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۱۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ - 07September 2020

نگاهی به زندگی شهید گیلانی قیام خونین ۱۷ شهریور

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالروز قیام خونین 17 شهریور، فصل‌هایی از زندگی شهید «محرمعلی مؤمنی» از شهدای شهرستان «رودبار» که در این حادثه در میدان ژاله تهران به شهادت رسید را از نظر می‌گذرانیم.

شهید «محرمعلی مؤمنی»  بیستم آذر ۱۳۳۸ در روستای «خرمکوه» از توابع عمارلوی شهرستان «رودبار» دیده به جهان گشود. پدرش «علی» کشاورز بود و مادرش «پیله ننه» نام داشت. تحصیلات خود را تا سوم راهنمایی ادامه داد و بعد از آن ترک تحصیل نمود. شهید محرمعلی پسر بزرگ خانواده بود و بیشتر مسئولیت های زندگی پدر و مادر بر عهده او بود. به همین خاطر بعد از یادگیری حرفه برق کشی ساختمان، به کار در زادگاه خود و روستاهای مجاور پرداخت و با در آمد خود خانه ای برای پدر و مادرش ساخت و به زندگی آن ها رونق بخشید.

شهید«محرمعلی مؤمنی»، جوانی پر تلاش و متعهد بود و در بسیاری از فعالیت های مذهبی پیش قدم بود. به یاری فامیل و دوستان و نیازمندان می شتافت و هرگز در برابر کار نیکی که انجام می داد از دیگران انتظاری نداشت. او برای پیشرفت خود و خانواده گام های بلندی برداشت به همین خاطر از روستا به تهران هجرت نمود و به کار سیم کشی ساختمان ادامه داد.

به جهت روح ایمان و اعتقادات مذهبی قوی هرگز تحت تاثیر فساد جامعه آن روز قرار نگرفت و زمانی که مردم قهرمان ایران علیه رژیم ظالمانه پهلوی قیام کردند شهید محرمعلی نیز به فرمان رهبر انقلاب امام خمینی(ره) جذب فعالیت های انقلابی شد و همراه با مردم در بیشتر راهپیمایی ها و تظاهرات شرکت می کرد. سرانجام بعد از مقاومت هایی سخت در برابر عوامل وابسته رژیم پهلوی در راهپیمایی عظیم و تاریخی ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ در میدان شهدا   ( ژاله سابق) شرکت کرد و در اثر اصابت گلوله های مستقیم نظامیان به قلب مهربانش به شهادت رسید و پیکر مطهرش در قطعه ۱۷ بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار