مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌جنوبی:

ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان‌جنوبی ۱۰ ساله شد/ آغاز عملیات اجرایی پروژه نیازمند دستور جهادی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به مدت زمان طولانی اجرای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گفت: ۱۰ سال از مدت زمان آغاز این پروژه می‌گذرد ولی تاکنون هیچ پیشرفت اجرایی نداشته و به‌صورت جدی و عمیق و به‌عنوان یک اولویت ارزشمند و تأثیرگذار به این موضوع توجه نشده است.
کد خبر: ۴۱۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ - 07September 2020

ساخت پارک موزه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی ۱۰ ساله شد/ آغاز عملیات اجرایی پروژه نیازمند دستور جهادیسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی ظهر امروز در حاشیه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در سال ۸۵ مصوب و کلنگ آن در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در تقاطع خیابان صیاد شیرازی و قرنی بیرجند بر زمین خورد.

وی بیان داشت: اوایل سال ۹۱ و در سفر سوم دولت به خراسان جنوبی ساخت این مرکز فرهنگی به تصویب رسید و بودجه اولیه برای آن تعریف و عملیات اجرایی آن آغاز و ساخت پروژه به لحاظ محتوایی به پیشرفت ۹۵ درصدی رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به مدت زمان طولانی اجرای این پروژه و کش و قوس‌های متعدد، مطرح کرد: ۱۰ سال از مدت زمان آغاز این پروژه می‌گذرد ولی تاکنون هیچ پیشرفت اجرایی نداشته و به‌صورت جدی و عمیق و به‌عنوان یک اولویت ارزشمند و تأثیرگذار به این موضوع توجه نشده است.

فلاحی با تأکید بر اینکه آغاز عملیات اجرایی این پروژه نیازمند یک دستور جهادی است، تبیین کرد: تاکنون از ۳۱ استان کشور، ۲۵ استان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خود را به بهره‌برداری رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با ۳۲ هکتار در صورت بهره‌برداری جزو پنج باغ موزه بزرگ دفاع مقدس کشور خواهد بود، بیان داشت: برای انجام ۱۳ هکتار فضای فرهنگی و ۱۸ هکتار فضای سبز و پارک به‌دنبال جذب منابع هستیم و امیدواریم با دستور استاندارد بتوانیم پیشرفت مؤثرتری را شاهد باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه فرهنگی، گفت: پیش از این یک میلیارد تومان برای این طرح اختصاص داده شده بود که تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار