سانسور جنایت پلیس آمریکا در ویسکانسین؛ وقتی ترامپ از آرامش سخن می گوید!

این روزها ماموران پلیس فدرال و اعضای گارد ملی آمریکا با حمایت رییس جمهور این کشور، در ایالت ویسکانسین متمرکز هستند تا هرگونه اعتراض علیه نژادپرستی در آنجا را سرکوب کنند.
کد خبر: ۴۱۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ - 07September 2020

سانسور جنایت پلیس آمریکا در ویسکانسین؛ وقتی ترامپ از آرامش سخن می گوید!به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، این روز‌ها ماموران پلیس فدرال آمریکا و اعضای گارد ملی این کشور، در ایالت ویسکانسین متمرکز هستند تا هرگونه اعتراض علیه نژادپرستی در آنجا را سرکوب کنند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نیز حمایت کامل خود را از سرکوب معترضین در ویسکانسین اعلام کرده و حتی از طرفداران نژادپرستی نیز خواسته است تا در این مسیر، نیرو‌های گارد ملی را تنها نگذارند!

بی دلیل نیست که هر روزه، شاهد صحنه‌های زیر گرفتن معترضان و شلیک به آنها، توسط ملی گرایان افراطی و طرفداران ترامپ هستیم.

در این میان، کشته شدن دو مامور پلیس فدرال در شهر کنوشا، محل وقوع اعتراضات از سوی نوجوانی ۱۷ ساله، به سوژه و بهانه‌ای برای سرکوب بیشتری معترضین تبدیل شده است.

این در حالیست که هنوز انگیزه این نوجوان و هویت کسانی که او را تحریک کرده اند مشخص نیست!

وقتی جنایات پلیس ویسکانسین سانسور می‌شود

نوع پوشش دهی اعتراضات ویسکانسین توسط رسانه‌های غربی، جای بسی تامل دارد.

این رسانه‌ها که در ماجرای قتل جرج فلوید مدعی حمایت از معترضان به نژادپرستی بودند، با مشاهده افزایش دامنه اعتراضات و معطوف شدن آن‌ها به نظام سرمایه داری و حاکمیت ظالمانه آمریکا، رویکرد خود را تغییر داده و از منتقدان نرم پلیس آمریکا به مدافعان پلیس فدرال تبدیل شده اند.

شبکه فاکس نیوز، از شبکه‌های تندروی آمریکا، در خبری یکطرفه اعلام کرده است که دو پلیس آمریکا در زمان ماموریت توسط نوجوانی ۱۷ ساله به قتل رسیده است، اما برخی رسانه‌های دیگر، با بیان بخشی از ماجرا در عمل روایت رسانه‌های آمریکایی را زیر سوال برده اند.

شبکه آلمانی دویچه وله در این خصوص می‌نویسد «پس از تیراندازی مرگبار در شهر کنوشا که منجر به کشته شدن دو نفر شده است، پلیس ایالت ویسکانسین آمریکا خبر از دستگیری یک نوجوان ۱۷ ساله داد؛ این تیراندازی در حاشیه تظاهرات مردم این شهر علیه خشونت پلیس صورت گرفته است.»

در اطلاعیه پلیس آمریکا آمده است که جوان متهم به تیراندازی در کنوشا، در ایالت ایلینوی، ایالت همسایه ویسکانسین، دستگیر شده است؛ این فرد متهم به کشتن دو نفر شده است؛ این در حالی است که انگیزه او برای انجام چنین کاری همچنان در پرده ابهام قرار دارد.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، احتمال داده می‌شود که این تیراندازی پس از وقوع مشاجره‌ای بین گروهی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات و یک گروه مسلح روی داده است.

گفته شده است که این گروه حفاظت از یک پمپ بنزین را برعهده داشته‌اند.

تنها اتهام «جیکوب» چه بود؟!

کنوشا ظرف روز‌های گذشته شاهد تظاهرات گسترده مردم علیه نژادپرستی و خشونت پلیس بوده است.

تظاهراتی که در اعتراض به تیراندازی پلیس به یک شهروند سیاهپوست به نام جیکوب بلیک، صورت گرفته است.

جیکوب بلیک، بر اثر تیراندازی پلیس به شدت مجروح شده و اگر در نهایت زنده بماند، تا آخر عمر قادر به راه رفتن نخواهد بود.

جیکوب که برای جلوگیری از دعوای پلیس و یکی از شهروندان وارد صحنه شده بود، از ناحیه پشت و با فاصله کم هدف چند گلوله یک مامور پلیس قرار گرفت.

ماموران پلیس ویسیکانسین خود نیز هنوز نتوانسته اند اتهامی به جیکوب وارد کنند!

در نهایت، ماموران پلیس مدعی شده اند که موفق شده اند در خودروی وی یک عدد چاقو پیدا کنند! سلاح سردی که در صحنه منازعه که منجر به شلیک مکرر جیکوب به پلیس شده بود، هیچ نقشی نداشته است.

وقتی معترضین تبدیل به غارتگران می‌شوند!

ویسکانسین ایالت حساسی برای ترامپ محسوب می‌شود! وی توانست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، با اختلاف کمتر از یک درصد در این ایالت کوچک، اما تاثیرگذار به پیروزی برسد و در نهایت کاخ سفید را فتح کند؛ این در حالی بود که نظرسنجی‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶، حمایت از برتری هیلاری کلینتون در این ایالت بود.

رییس جمهور آمریکا اکنون می‌خواهد به هر نحو ممکن پیروزی خود را در ویسکانسین تکرار کند! ترامپ برای رسیدن به این خواسته خود، سعی در وارونه جلوه دادن حقیقت دارد!

او مدعی است که در ویسکانسین اتفاق خاصی رخ نداده و غارتگران شهر کنوشا را ناامن ساخته اند!

ترامپ مدعی شده است که اعزام گارد ملی به ویسکانسین، برای حفظ امنیت این ایالت است، زیرا او از اینکه یک ایالت به کانون اعتراض و مناقشه تبدیل شود، ناراضی است!

این ادعای مضحکانه ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که وی در قبال دیگر ایالات آمریکا که شکست وی در آن‌ها قطعی محسوب می‌شود، چنین اقدامی صورت نداده است.

به عنوان مثال، ترامپ در نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا که هر سه از ایالات آبی (ایالات طرفدار حزب دموکرات) محسوب می‌شوند و در انتخابات سال ۲۰۲۰ نیز قطعا به نامزد دموکرات (مطابق سنتی دیرینه) رای می‌دهند، سخنی از حفظ امنیت و صیانت از شهروندان به میان نیاورده و در مقابل، این ایالات را به قطع بودجه دولتی تهدید کرده است!

اما زمانی که سخن از ویسکانسین به میان می‌آید، ترامپ رویکرد دیگری در پیش می‌گیرد! پیام توئیتری ترامپ در قبال اعتراضات ضد نژادپرستی اخیر در ویسکانسین کاملا قابل تامل است «ما نمی‌توانیم خشونت و رفتار غیرقانونی در خیابان‌های آمریکا و همچنین آتش‌افروزی و غارت را نادیده بگیریم.»

انگ چپ افراطی به معترضین آمریکایی

مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا نیز از همان روش ترامپ در مواجهه با اعتراضات ویسکانسین استفاده کرده است!

وی مدعی است که معترضان، چپ‎های افراطی هستند که قصد حاکمیت الگو‌های سوسیالیستی را در کشورشان دارند و مخالف آرامش و آسایش عمومی هستند!

معاون ترامپ در سخنرانی خود در کنگره حزب جمهوریخواه پیرامون اعلام رسمی نامزی دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر این کشور، در واکنش به اعتراضات علیه نژاد‌پرستی و خشونت پلیس، اقدام به انتقاد از جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ از حزب دموکرات کرده و می‌گوید «دموکرات‎ها و نامزد آن‌ها جو بایدن، اسب تروآی نیرو‌های چپ افراطی هستند؛ آن‌ها تصمیم دارند بودجه پلیس آمریکا را کاهش دهند، اما ترامپ کسی است که برای برقراری نظم و قانون عمل می‌کند»

با این حال، جنایت پلیس آمریکا چیزی نیست که بتوان آن را تحت تاثیر رقابت‌های انتخاباتی و انگیزه‌های سیاسی منکر شد!

تیم بسکتبال میلواکی باکس، در ویسکانسین، در اعتراض به خشونت پلیس از انجام دیدار خود در پیکار جام حذفی در برابر اورلاندو مجیک امتناع ورزید.

همین موضوع باعث آن شد که سایر دیدار‌های پیش بینی‌شده برای روز چهارشنبه اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا نیز برگزار نشوند.

جورج هیل، یکی از ستاره‌های تیم میلواکی باکس در گفتگو با سایت «آندیفیتد» گفته است «ما از دست کشتن و بی عدالتی جانمان به لب رسیده است.»

پس از اعلام انصراف باشگاه میلواکی باکس از انجام دیدار خود در چارچوب رقابت‌های بسکتبال، سرنوشت جام حذفی بستکبال این کشور ناروشن اعلام شده است.

کارشناسان حتی از احتمال انصراف بیشتر تیم‌ها و ایجاد اختلال در زمان‌بندی برگزاری این رقابت‌ها خبر داده‌اند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها