دادستانی سعودی پرونده «جمال خاشقجی» را بست

دادستانی کل عربستان از صدور احکام قطعی متهمان در پرونده جمال خاشقجی و مختومه شدن این پرونده مختومه خبر داد.
کد خبر: ۴۱۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶ - 07September 2020

دادستانی سعودی پرونده «جمال خاشقجی» را بستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، دادستانی کل عربستان روز دوشنبه اعلام کرد که احکام قطعی متهمان در پرونده جمال خاشقجی صادر شده و این پرونده مختومه اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، برای هشت نفر از متهمان پرونده قتل جمال خاشقجی، حکم قطعی صادر شده است؛ پنج نفر از متهمان به ۲۰ سال حبس و سه تن از متهمان محکوم به حبس بین هفت تا ۱۰ سال شدند.

دادستانی سعودی اعلام کرد که این احکام نهایی و واجب‌الاجراست.

این در حالی است که پیشتر دادگاه عربستان سعودی مظنون‌های اصلی این پرونده را که از مقام‎ها و نزدیکان «محمد بن سلمان» هستند، تبرئه کرد.

دادستان کل عربستان سعودی مدعی شده بود که هیچ اتهامی علیه «سعود القحطانی»، مشاور ولیعهد سعودی، در این پرونده مطرح نیست، «احمد العسیری»، رئیس سابق اطلاعات عربستان، نیز به دلیل عدم شواهد کافی تبرئه و از زندان آزاد شده و «محمد العتیبی»، سرکنسول عربستان سعودی در استانبول، نیز اثبات کرده که در زمان قتل خاشقجی در مکان دیگری به جز ساختمان کنسولگری بوده است.

بنا بر این گزارش، «جمال خاشقجی»، ستون نویس روزنامه واشنگتن پست و منتقد رژیم سعودی، روز ۲ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۰ مهر ۹۷)، به طرز فجیعی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار