یک کارشناس مذهبی:

شهدا دغدغه احیای حقیقت توحید در عالم هستی را دارند

حجت‌الاسلام مسعود یوسفعی با اشاره به اینکه طبق نقل‌های قرآنی شهدا دائماً در حال بشارت دادن به کسانی هستند که هنوز به آنها ملحق نشده‌اند، یادآور شد: این زنجیره از ابتدای عالم قطع نشده است و این مطلب حکایت از اتمام حجت خداوند بر بندگانش دارد چراکه شهیدان برخلاف مردم عادی، دل‌مشغولی احیای حقیقت توحید را در عالم هستی داشته و دارند.
کد خبر: ۴۱۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ - 08September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، ویژه‌برنامه «هر کوچه شهید یک حسینیه» درب منزل سردار شهید «محمدحسین بصیر» فرمانده گردان کوثر برگزار شد.

حجت‌الاسلام مسعود یوسفی در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: مجاهدان وقتی که به شهادت می‌رسند، بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نطق‌شان باز می‌شود و این موضوع محدود به زمان و مکان نیست؛ چه در سال 61 هجری در کنار حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در کربلا شهید شدند و چه در عصر ما در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیده باشند.

وی با اشاره به اینکه طبق نقل‌های قرآنی شهدا دائماً در حال بشارت دادن به کسانی هستند که هنوز به آنها ملحق نشده‌اند، یادآور شد: این زنجیره از ابتدای عالم قطع نشده است و این مطلب حکایت از اتمام حجت خداوند بر بندگانش دارد چراکه شهیدان برخلاف مردم عادی، دل‌مشغولی احیای حقیقت توحید را در عالم هستی داشته و دارند؛ بر همین اساس است که لقب «اباعبدالله»، یعنی پدر همه بندگان عالم، را به امام حسین (ع) داده‌اند.

این کارشناس مذهبی در تشریح جایگاه و عظمت امام حسین (ع) در ایام مختلف گفت: اگر به کتاب مفاتیح‌الجنان شیخ عباس قمی مراجعه کنید؛ مشاهده می‌کنید که در هر عید و مراسم مذهبی‌ افضل اعمال زیارت امام حسین(ع) است.

یوسفی تأکید کرد: از آنجایی که پیامبران اولوالعزم، از ابتدای رسالت خود یاورانی به اندازه انگشتان یک دست نداشتند؛ بر همین اساس در این راه نباید از زخم‌زبان‌ها، گلایه‌ها، تنهایی ترسید؛ چون در دوران حضرت علی (ع) کار به جایی می‌رسد که شخصیتی چون امیرالمومنین (ع) در چاه سخن می‌گوید و در آن نجوا می‌کند. ما نباید توقع داشته باشیم که به خاطر سیاه پوشیدن و یا مشکی‌پوش کردن هیئت و همچنین انتخاب اسامی اهل‌بیت (ع) برای فرزندان‌مان مورد تشویق قرار بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به شهادت شهید محمدحسین بصیر در عملیات بدر گفت: در زمانی که شهید بصیر به شهادت رسید؛ چند درصد از جامعه ایران درگیر جنگ بود؟ در آن زمان هم اتفاقات و رخدادهایی مثل ازدواج، رفتن به دانشگاه، رفتن به مدرسه و کارهای یومیه امروزی برقرار بود؛ اما آنچه که بر فضیلت شهدا و رزمندگان در زمان خودشان اضافه می‌کند این است که آنها به تنهایی به خط دشمن می‌زدند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: در دفاع مقدس و در جنگ سوریه ما با یک کشور یا گروه نجنگیدیم بلکه رزمندگان ما به تنهایی با ملیت‌ها و کشورهای مختلف در جنگ بوده و هستند.

یوسفی در پایان صحبت‌های خود ضمن اشاره به شخصیت شهید حسن باقری به نقل از رهبر معظم انقلاب گفت: چگونه است که شهید باقری از زمانی که در سال 1359 وارد عرصه جنگ می‌شود تا سال 1362 به نبوغی می‌رسد که هرکس برای طی کردنش باید نزدیک به بیست سال زمان صرف کند؟ راز شکل‌گیری این وجه از شخصیت شهید باقری را باید در دستنوشته‌هایش جستجو کند. برای نمونه یک بار به دلیل اینکه در بین تعدادی از امیران ارتش به دلیل حضورش در عملیاتی مغرور شده بود، تصمیم گرفت سه روز را روزه بگیرد.

پایان بخش این مراسم مرثیه‌سرایی علی ملائکه در رثای حضرت اباعبدلله‌الحسین (ع) و شهدای کربلا بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار