مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

برپایی نمایشگاه «اقتدار40» در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان

سرهنگ «محمد‌حسن سلامی» گفت: نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس با عنوان «اقتدار 40» از 31 شهریور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان برپا می‌شود.
کد خبر: ۴۱۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ - 08September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد‌حسن سلامی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس سمنان در جلسه بررسی و هماهنگی برگزاری نمایشگاه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در جمع نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح استان، اظهار داشت: برنامه‌های ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار محوری «ما قوی هستیم» در قالب 11 کمیته‌های تخصصی از سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

سلامی ادامه داد: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان محور برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و با استفاده از این فرصت عظیم، می‌توانیم گوشه‌هایی از فداکاری‌های رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس را انتقال دهیم.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: از برنامه‌های شاخص روز 31 شهریور امسال همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس دیدار جمعی از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان سمنان با رهبر معظم انقلاب اسلامی از طریق ارتباط تصویری است که همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

سلامی گفت: نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل سالگی دفاع مقدس با نام «اقتدار 40» یکی از مهمترین برنامه‌ها در این مناسبت است که  در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان در قالب 23 غرفه با حضور سازمان‌ها و ادارات و نیروهای مسلح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا خواهد شد که علاوه بر تجهیزات نظامی، توپ، تانک و سلاح ، دستاوردهای دیگر هشت سال دفاع در 40 ساله گذشته در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت،

وی ادامه داد: محتوای این نمایشگاه شامل عکس، اسناد، آمار و اطلاعات، هنرهای حجمی و تجسمی، تولیدات فرهنگی، هنری و ادبی تحقیق و پژوهش مرتبط با دفاع مقدس و سایر فعالیت‌ها و دستاوردها ادارات و یگان‌های نظامی در طول هشت سال دفاع مقدس و دوران بعد از جنگ است.

این مسئول متذکر شد: انتظار می‌رود هریک از دستگاه‌های اجرایی، یگان‌های نیروهای مسلح نقش خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس مستند‌سازی و ثبت کنند.

‌مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس گفت: بخش دوم نمایشگاه اقتدار 40، نمایشگاه تجهیزات و ادوات نظامی در فضای باز مرکز فرهنگی دفاع مقدس است که با همکاری نیرو‌های مسلح استان جهت بازدید عموم مردم و علاقمندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها