رئیس بسیج جامعه پزشکی مطرح کرد؛

غربالگری عزاداران به منظور پیشگیری از شیوع کرونا/ نظارت پزشکان بسیجی بر نحوه برگزاری هیئت‌ها

شاهین محمد صادقی گفت: در راستای رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا، بسیج ایستگاه‌های بهداشتی خود را در نزدیکی اغلب هیئت‌های کشور برپا و به توزیع ماسک، غربالگری عزارادان و ... می‌پرداخت.
کد خبر: ۴۱۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ - 08September 2020

غربالگری عزاردان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا/ نظارت پزشکان بسیجی بر نحوه برگزاری هیئت‌هابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شاهین محمد صادقی رئیس بسیج جامعه پزشکی در گفت‌وگویی در خصوص اقدامات بسیج جامعه پزشکی در ایام محرم در راستای برگزاری مراسمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقابله با گسترش ویروس کرونا اظهار داشت: در طول ده شب عزاداری‌های ماه محرم بسیج جامعه پزشکی با کمک نیرو‌های خود در بخش‌های مختلف و در راستای تحقق پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا اقدام و به عزاداران خدمت رسانی کرده است.

وی افزود: توزیع ماسک رایگان میان عزاداران در ورودی هیئت‌ها یکی از مهمترین اقدامات ما بوده که به طور میانگین در هر استان دو الی سه هزار ماسک و در کلانشهر‌ها پنج تا شش هزار ماسک توزیع شده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد: ارائه آموزش‌های بهداشتی، تذکر در راستای نکات رعایت نکات لازم و برگزاری کلاس‌های آموزشی و بهداشتی برای عزاداران از دیگر اقدامات ما بوده است.

محمد صادقی با اشاره بر حضور اعضای این نهاد در هیئت‌ها به منظور سنجش عزاداران تصریح کرد: در راستای رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا، بسیج ایستگاه‌های بهداشتی خود را در نزدیکی اغلب هیئت‌های کشور برپا کرده بود و نیرو‌های ما نیز در این ایستگاه‌ها به ارائه خدمات می‌پرداختند. تب سنجی عزاداران و غربالگری این افراد به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا یکی دیگر از اقداماتی بود که توسط بسیج انجام شده است.

وی ادامه داد: به علاوه اعزام پزشک و پرستار به هیئت‌ها برای نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و حضور پزشکان در هیئت‌ها برای رسیدگی به موارد اضطراری از دیگر خدمات ما بوده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی با اشاره بر نظارت بر توزیع غذا‌های نذری نیز عنوان کرد: نیرو‌های بسیج جامعه پزشکی با حضور در مراسم‌ها یا آشپزخانه‌های بزرگ، علاوه بر نظارت بر رعایت مسئله فاصله‌گذاری اجتماعی، بر نحوه پخت، بسته بندی و توزیع غذا‌های نذری در هیئت‌هایی که اقدام به توزیع غذا می‌کردند نیز نظارت داشتند.

محمد صادقی در خصوص طرح کمک مومنانه نیز خاطرنشان کرد: مرحله دوم کمک‌های مومنانه توسط بسیج جامعه پزشکی همزمان با ایام محرم انجام شد و در سراسر کشور به ویژه در نقاط محروم، کم‌برخوردار و حاشیه نشین اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی کردیم. به طوری که در برخی استان‌ها هر شب دو هزار بسته و در برخی استان‌ها به صورت یک شب در میان دو هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع می‌شد و در حال حاضر نیز طرح کمک مومنانه توسط بسیج همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار