معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان:

اولین درس مکتب شهید سلیمانی توأمان بودن علم و ایمان است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: اولین درس از مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی، توأمان بودن با علم و ایمان است.
کد خبر: ۴۱۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ - 08September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، صبح امروز «محمدصادق بصیری» در آیین افتتاح دبیرخانه کشوری جشنواره فرهنگی و هنری با عنوان «علمدار» گرامیداشت سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» در گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه‌ و طرح‌های متنوعی در راستای مکتب شهید حاج قاسم در حال آماده‌سازی است.

وی اضافه کرد: آغاز جشنواره علمدار در جوار مزار شهدا و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یعنی تجلیگاه علم و ایمان و در چنین فضای معنوی حاصل شده است.

بصیری با بیان اینکه دانستن تنها کافی نیست، بلکه باید نگاه راهبردی داشته باشیم افزود: این فضای نورانی، فضای راهبردی و راهجویی است و اولین درس مکتب شهید سلیمانی، توأمان بودن علم و ایمان است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان دومین درس مکتب حاج قاسم را عدم توقف در مسیر برشمرد و گفت: پیمان می‌بندیم که راه و سیره این شهید الهی را پیش روی خود و الگو و راهنمای خودمان قرار خواهیم داد.

در ادامه این مراسم «احمد اسکندری‌نسب» مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و رئیس دبیرخانه کشوری جشنواره فرهنگی و هنری شهید سلیمانی بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی چه در زمان حیات و فعالیت در عرصه‌های جهاد و مقاومت و چه در زمان شهادت بر نفوس انسان‌ها تاثیرگذار بود.

وی افزود: ما مُفتخر هستیم که ترویج دهنده مکتب این شهید والامقام باشیم، اخلاص، تواضع، مسئولیت‌پذیری و تعهد سرآمد خصلت‌های سردار شهید سلیمانی بود.

اسکندری‌نسب عنوان کرد: اهداف جشنواره علمدار گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، معرفی اسوه اخلاص و عمل، صیانت از میراث سردار به عنوان مدرسه و مکتب درس‌آموز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ابراز داشت: جشنواره فرهنگی و هنری « علمدار» از ۱۸ شهریور تا ۱۰ آذر از طریق شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) و کانال اختصاصی این جشنواره برگزار می‌شود.

وی رشته‌های شرکت در جشنواره ویژه فرهنگیان را شعر، داستان کوتاه، مقاله، خاطره، خوشنویسی، نقاشی خط عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در رشته‌های نقاشی، نامه به سردار، دکلمه‌خوانی و دانش‌آموزان مقطع متوسطه می‌توانند در رشته‌های  نقاشی، خاطره نویسی، دلنوشته، نامه به سردار، داستان کوتاه و داستانک شرکت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار