حجت‌الاسلام آقاتهرانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«دفاع مقدس» با شناخت کامل دین معنا می‌شود

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که دفاع مقدس را از دیگر جلوه‌های دفاع متمایز می‌کند، دفاع از ارزش‌های دینی است و لذا شناخت کامل دین، معنای دفاع مقدس را کامل می‌کند.
کد خبر: ۴۱۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲ - 08September 2020

«دفاع مقدس» با شناخت کامل دین معنا می‌شودحجت‌الاسلام «مرتضی آقاتهرانی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس یک موضوع بسیار قابل توجه است، زیرا اگر اسلام، مدافع جانانه نداشته باشد، نمی‌ماند یعنی دشمنان نمی‌گذارند که بماند.

وی افزود: بنابراین همواره باید گروه‌هایی باشند که در دفاع مقدس از دین اسلام شرکت کنند و بر حسب ضرورت از جان و مال شان بگذرند برای این که اصل دین و دیانت همواره پایدار بماند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاربرد واژه «مقدس» در دفاع برای این است که با هر دفاع مشروع دیگری مخلوط نشود، زیرا طبق روایات، کسی که در راه دفاع از مال و ناموس و آبرو کشته می‌شود، اجر شهید را دارد، اما دفاع مقدس بدلیل اینکه دفاع از ارزش‌ها و مقدسات است، ورای این مقولات محسوب می‌شود.

وی دفاع از مقدسات را دفاع از ارزش‌هایی چون ذات اقدس الهی، رسالت، نبوت و امامت و ولایت برشمرد و تصریح کرد: در این برهه از زمان بایستی ضرورت موضوع حفظ دین در برابر دشمنان و احیای آن و ایثار و از خود گذشتگی در قبال ارزش‌های الهی را در بین مردم تبیین کنیم.

پیشکسوت دفاع مقدس افزود: در دوران هشت سال حماسه و ایثار، با فرمان حضرت امام (ره) مقلدین ایشان و کسانی که پیرو ولایت بودند، جبهه‌ها را پر می‌کردند و امروز نیز باید این احساس در سطح گسترده وجود داشته باشد که با امر، ولی فقیه، همه برای حفظ دین در برابر دشمنان صف آرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۱ سال از انقلاب می‌گذرد و امروز می‌بینیم که موضوع دفاع از حرم‌های اهل بیت (ع) که پیش می‌آید، جوانان ما چطور عاشقانه در جبهه مقاومت حضور پیدا می‌کنند، زیرا ضرورت حفظ دین و ارزش‌های الهی را درک کرده اند.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه نزدیک شدن به مرز‌های مادی و معنوی جمهوری اسلامی از خطوط قرمز ما در جریان حمله گروهک‌های تکفیری داعش بود، تاکید کرد: در چند سال گذشته پیاده روی اربعین یکی از مرز‌های معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و دشمن هرگز اجازه نیافت به این مرز حماسی نزدیک شود.

وی تصریح کرد: برای محبین اهل بیت (ع) درست اندیشیدن نسبت به دین موجب می‌شود مصادیقی، چون «حب الوطن من الایمان» به درستی معنا شود، زیرا اینکه مختصات «وطن» چیست و کجاست، توسط مقام عظمای ولایت تعریف می‌شود.

آقاتهرانی در پایان عنوان کرد: افتخار می‌کنیم در دوران دفاع مقدس حضور داشتیم و الان نیز از مدافعان خوب امام عصر (عج) و حریم اهل بیت دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار