یادداشت/ حجت‌الاسلام محمدهادی خسروی‌راد

اگر انسان اهل دفاع نباشد صاحب ذلت و شکست مداوم است

در این دار تزاحمات اگر انسان اهل دفاع نباشد صاحب ذلت و شکست مداوم است. آیا اتفاقی تأسف‌بارتر از این که قدرت دفاعی بدن ما در برابر عناصر مزاحم حیاتش از بین برود؟ هر کجا دفاع نباشد افول و خسران حتمی است.
کد خبر: ۴۱۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹ - 08September 2020

گروه استان‌های دفاع‌پرس - حجت‌الاسلام «محمدهادی خسروی‌راد»؛ دفاع را در وجود انسان‌ها، حیوانات و حتی حشرات می‌توان یافت. گویا هجوم و دفاع دو اصل ثابت حیات هستند. در این دار تزاحمات اگر انسان اهل دفاع نباشد صاحب ذلت و شکست مداوم است. آیا اتفاقی تأسف‌بارتر از این که قدرت دفاعی بدن ما در برابر عناصر مزاحم حیاتش از بین برود؟ هر کجا دفاع نباشد افول و خسران حتمی است.

حیات چیزی جز عقیده و جهاد نیست. برای زندگی مادی و معنوی این دو، نیاز مسلم هستند. ایجاد و حفظ عقیده در انسان‌ها مبتنی بر جهاد علمی و دفاع عقیدتی است. که اگر اسلام عزیز را نشناسیم و ارزش آن را ندانیم به راحتی از آن عبور می‌کنیم و در بازار رنگارنگ دنیا آن را به فروش می‌گذاریم و در کنار این شکست فریاد خوشحالی سر می‌دهیم.

سرسلسله حضور در این جبهه را انبیا و امامان معصوم و سپس علما و مبلغین باید دانست که فلسفه ایجاد شبکه تبلیغ از دیرباز تا امروز دفاع از عقاید و سعی در تحکیم آن است و اما در جهاد و دفاع ظاهری رأس حرکت را نظامیان بر عهده دارند.

قاعده‌ای که در دفاع هشت‌ساله از این آب و خاک درگیر تنوع شد و اقشار مختلف از مردم به حمایت از ولایت فقیه و نظام تازه مستقر شده جمهوری اسلامی پای به میدان گذاشتند که نقش علما، روحانیون و طلاب در این رابطه قابل تأمل جدی است.

وقتی از جامعه کم جمعیت روحانیون بیشترین شهید و بیشترین حضور رقم می‌خورد و وقتی از زبان فرماندهان شنیده می‌شود که طلاب رزمنده نقش مهمی در شکستن خطوط دشمن و پیروزی‌ها و حفظ روحیه رزمندگان داشته‌اند و وقتی دانسته می‌شود که علمای اسلام چگونه مردانه به حمایت از رزمندگان برخواستند و با حمایت‌های مالی و معنوی خود در تقویت جبهه‌های دفاع از اسلام و ایران کوشیدند.

حقیقت مجاهدت این قشر رخ می‌نماید. اظهار این نکته لازم است که به دست‌آوردن نقش دقیق رزمندگان روحانی و طلبه کار سخت و دشواری است چرا که احصاکننده با دیوار سختی به نام «کتمان حضور در دیروز» و «کتمان خاطرات در امروز» رو به رو می‌شود.

چرا که هنوز هستند کسانی که گفتار آن رزمنده را زنده می‌کنند او که شب عملیات می‌گفت «ما برای پیروزی نیامده ایم برای خدا آمده‌ایم».

در چهلمین سال گرامی‌داشت دفاع مقدس و در هفته نقش روحانیت، ائمه جمعه و جماعات در دفاع مقدس بر روح بلند همه مجاهدان، سلام و درود می‌فرستیم و یاد و خاطره عالمان مجاهد، روحانیون فداکار و طلاب مهاجر الی الله را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار