یادداشت/ سمانه حسن‎خانی

«ایران همدل»؛ جلوه‌ای از ایثار

مردم بصیر ایران در دوران شیوع کرونا همچون دوران دفاع مقدس با روحیه انقلابی در رزمایش کمک مومنانه پای کار آمدند و با تلاش مضاعف، ایثار و لبیک به فرمان ولی فقیه به‌قدر توانشان گوشه کار را گرفتند و این بحران عالمگیر را به خوبی مدیریت کردند.
کد خبر: ۴۱۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۹ - 09September 2020

«ایران همدل»؛ جلوه‌ای از ایثارگروه اجتماعی دفاع‌پرس _ سمانه حسن‌خانی؛ با شیوع ویروس کرونا در جهان وقتی آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در حال غارت ماسک و تجهیزات پزشکی بودند، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت نیمه‌ی شعبان امسال با اشاره به مشکلاتی که به‌خاطر کرونا برای برخی از مردم پیش آمد، فرمودند: «ماه رمضان، ماه انفاق، ایثار و کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطره‌ی خوشی را از امسال، در ذهن‌ها خواهد گذاشت.»

پیرو بیانات حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر شکل‌گیری رزمایش همدلی و نهضت کمک مومنانه در کشور به دلیل شرایط بد اقتصادی مردم و شیوع ویروس کرونا، کمیته امداد امام خمینی (ره) با راه‌اندازی پویش «ایران همدل»، فعال‌سازی آشپرخانه اطعام مهدوی و استفاده از ظرفیت‌های سپاه، ارتش، بسیج، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و خیریه‌ها اقدام به توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی به مددجویان، معلولین، ایتام، خانواده‌های بی سرپرست و بدسرپرست کرد.

در مرحله اول این پویش که بزرگترین پویش مردمی پس از انقلاب اسلامی لقب گرفت، مردم ایران بیش از 500 میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند؛ در این مرحله بیش از 11 میلیون غذای گرم و بیش از سه میلیون بسته معیشتی بین نیازمندان و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توزیع شد.

مردم بصیر و انقلابی ایران نشان دادند که همواره پای ولایت فقیه هستند و همچون دوران دفاع مقدس که به فرمان معمار کبیر انقلاب لبیک گفتند و در جبهه حق علیه باطل حضور پیدا کردند و برخی در پشت جبهه ها اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی کردند، این بار هم با همان روحیه انقلابی پای کار آمدند و نشان دادند ازخودگذشتی، ایثار و لبیک به فرمان ولی فقیه همچنان پایدار است.

ملت بزرگ ایران به دنیا نشان دادند که فرهنگ غنی ایرانی همچنان زبانزد خاص و عام است و در روزگاری که مقامات برخی از کشورهای اروپایی در پی تشدید شیوع ویروس کرونا از ارائه خدمات مراقبت‌های ویژه به مبتلایان بالای 80 سال سن یا بیمارانی که وضعیت وخیم دارند، خودداری می‎کنند و آنها را رها می‌کنند تا بمیرند! مردم جمهوری اسلامی ایران در کنار هم ایستادند تا راحت‌تر از کنار این بحران عبور کنند.

این اشتیاق گسترده مردم باعث شد مرحله دوم پویش ایران همدل با پیشنهاد دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت کمیته امداد و دستگاه‌های دیگر در کشور به مرحله اجرا درآید.

این مرحله همزمان با عید غدیر شروع  و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت، در مرحله دوم طرح پویش ایران همدل برای توزیع غذای گرم بین نیازمندان و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی طرح اطعام حسینی راه‌اندازی شده است؛ همچنین برای توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در مناطق صعب‌العبور طرح احسان حسینی هم به راه افتاد.

کمیته امداد به دنبال این است که مرحله سوم ایران همدل را هم در حوزه اشتغال مددجویان و نیازمندان کشور اجرا کند.  سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در این باره گفته است: «پویش ایران همدل که با وجود شرایط سخت اقتصادی و بیماری کرونا با استقبال چشمگیری از سوی مردم نیکوکار مواجه شد، می‌تواند گره بسیاری از مشکلات کشور را باز کند و پیشنهاد ما این است که مرحله سوم این پویش با هدف رفع چالش بزرگ اشتغال در نقاط محروم، روستاها و نقاط کم‌برخوردار کشور برگزار شود.»

بنابراین، این مردم هستند که به‌قدر توانشان گوشه کار را گرفتند تا بحران کرونا را به خوبی مدیریت کنند و در این مسیر هم اجازه نمی‌دهند افرادی که همیشه ماهی‌شان را از آب گل‌آلود می‌گیرند، به تفرقه‌افکنی بپردازند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار