مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی:

تدوین دانشنامه دفاع مقدس گامی مؤثر در حفظ نام و یاد شهدا است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه دستورالعمل تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی در سال 95 توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به استان ابلاغ شد، گفت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس گامی مؤثر در حفظ نام و یاد شهدا است.
کد خبر: ۴۱۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷ - 09September 2020

تدوین دانشنامه دفاع مقدس گامی مؤثر در حفظ نام و یاد شهدا استسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس به عنوان یکی از مأموریت‌های مهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مبتنی بر مفاد اساسنامه بنیاد و تدابیر و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی در سال 95 توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به استان ابلاغ شد، گفت: از زمان ابلاغ این دانشنامه تاکنون فعالیت‌های زیادی در زمینه جمع‌آوری اسناد انجام شده است.       

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی عنوان کرد: دانشنامه دفاع مقدس باید در سه جلد تهیه شود که تاکنون در این خصوص 150 پرونده علمی تشکیل، 60 مقاله علمی نوشته شده و 55 نفر نویسنده از اساتید دانشگاه به کار گرفته شدند.

فلاحی افزود: این حرکت بزرگ و اثرگذار اهداف مهمی همچون حفاظت و نگهداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین ثبت حماسه‌های جاودانه امت اسلام و رزمندگان کفرستیز عرصه‌های عزت و شرف را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: دانشنامه دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی در واقع دایرةالمعارفی است که اطلاعات شهدا و اشخاص، گروه نظامی و جغرافیا، گروه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در آن درج می‌شود و مرجع قابل استناد و ارزشمندی خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی از مهم‌ترین مشکلات موجود در این بخش را کمبود اعتبار دانست و اضافه کرد: اگر این اعتبار پیش‌بینی شود خواهیم توانست گام‌های بلندی را در برداریم و حق استان را در قالب دفاع مقدس ادا کنیم چرا که این مهم سند ماندگاری برای نسل‌های کنونی و آینده در بخش دفاع مقدس خواهد بود.

فلاحی خاطرنشان کرد: دانشنامه دفاع مقدس استان در واقع شناسنامه استان خراسان‌جنوبی در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت است و امیدواریم با همکاری نزدیک نیروی انتظامی نقش این یگان مؤثر در تأمین امنیت جامعه  به خوبی در این دانشنامه تبیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها