همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مجلس برای بهبود خدمات‌رسانی به ایثارگران

«نشست هم‌اندیشی تقنینی حوزه ایثارگری» با حضور مسئولین مربوطه دیروز در سالن شهید رسول‌زاده بنیاد شهید برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ - 09September 2020

همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مجلس برای بهبود خدمات رسانی به ایثارگرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مهندس سعید اوحدی، معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در «نشست هم‌اندیشی تقنینی حوزه ایثارگری» ضمن اشاره به تعداد زیاد نمایندگان شاهد و ایثارگر در مجلس یازدهم، این موضوع را بی‌سابقه خواند و اظهار داشت: در طول یازده دوره مجلس شورای اسلامی بی‌سابقه است که فراکسیون ایثارگران مجلس با چنین قوام و قوتی برای حمایت از جامعه ایثارگری تشکیل شده باشد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با ارائه گزارش فعالیت بنیاد در حوزه‌های مختلف اشتغال، مسکن، درمان و... برای خدمات رسانی به جامعه ایثارگری طی سه ماهه فعالیت در بنیاد، گفت: تفاهم‌نامه‌های مهم و کاربردی برای تأمین مسکن جامعه ایثارگری در استان‌های مختلف، تفاهم‌نامه‌هایی برای اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران و تفاهم‌نامه‌هایی برای بیمه و درمان این عزیزان با وزارتخانه‌های مربوطه امضا و اجرایی شده است، اما هنوز نیاز به پشتیبانی مجلس شورای اسلامی در تسهیل قوانین مختلف احساس می‌شود.

معاون رییس جمهوری ضمن برشمردن برخی نواقص قانونی برای اشتغال و استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر، عنوان کرد: امید است که با همکاری فراکسیون ایثارگران در مجلس قوانین مربوط به اشتغال این عزیزان تصویب و راه اشتغال آن‌ها هموار شود.

وی همچنین با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در بنیاد در حوزه‌های مختلف، طی سه ماهه فعالیت در بنیاد پرداخت و گفت: در سه ماه گذشته ایجاد انضباط مالی از اولویت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام شد و دو شورای راهبردی اقتصادی و کارگروه شورای راهبردی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد که متشکل از افراد صاحب نظر کشور در این حوزه‌ها است. این رخداد بسیار خوبی بود و دستاورد‌ها و هدف گذاری‌های بسیار خوبی هم در پی داشته است.

اوحدی افزود: پنج کارگروه مسکن، اشتغال، فرهنگی، درمان و لوایح و قوانین در بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شده است که به‌صورت فعال در حوزه‌های مربوطه کار می‌کنند و امید است بتوانیم در این شرایط، مخصوصاً در آستانه تدوین قانون بودجه، از این ظرفیت بسیار ارزشمند در مجلس شورای اسلامی، فراکسیون ایثارگری و کمیسیون اجتماعی مجلس بیشترین بهره را ببریم.

وی افزود: قرار شده است کارگروه مشترکی متناظر با مجلس شورای اسلامی تشکیل شود که برنامه بودجه بنیاد عملیاتی شده و علاوه بر آن چند حکم قوی برای خدمت رسانی به جامعه ایثارگری در قانون برنامه توسعه هفتم گنجانده شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به سفر‌های استانی خود طی مدیریت در بنیاد اشاره کرد و افزود: طی سه ماه گذشته به ۱۰ استان مختلف کشور سفر کرده‌ایم. رویکرد ما در سفر‌های استانی حل مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران است که از مشکلات اصلی جامعه ایثارگری است. بر این اساس برای هر استان تفاهم‌نامه‌های قوی و جدی تنظیم می‌شود و مشمولین واجد شرایط در اولویت تأمین مسکن قرار می‌گیرند.

معاون رییس جمهور افزود: در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس شایسته نیست که هنوز بیش از ۱۴۰ هزار نفر از عزیزان ایثارگر مشمول دریافت مسکن هستند. تمام سعی ما این است این مشکل را حل کنیم؛ به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه، مسکن و شهرسازی امضا شد تا بر اساس قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، از ظرفیت مواد قانونی برای تسهیل تأمین مسکن استفاده کنیم.

اوحدی در پایان با تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس، در چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: خوشبختانه در یک مسیر روشن برای ارائه خدمات به جامعه عزیز ایثارگران قرار گرفته‌ایم و امید است با همکاری مجلس و سایر ارگان‌ها، خدمات بهتری به جامعه ایثارگری ارائه کنیم.

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم و رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تأکید بر ضرورت تصویب قوانین کاربردی در مجلس، گفت: تصمیم داریم در مجلس یازدهم قوانینی که قابلیت اجرایی ندارد، تصویب نکنیم؛ زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد فقط حدود ۲۵ درصد قوانین تصویب شده در مجلس، به‌خصوص در حوزه ایثارگری، قابلیت اجرایی دارد و بقیه تقریباً قابلیت اجرایی ندارند.

وی ضمن اشاره به تعداد بالای نمایندگان ایثارگر و فرزندان شاهد در مجلس یازدهم گفت: با این تعداد نماینده ایثارگر، فراکسیون ایثارگری در مجلس یازدهم بزرگترین فراکسیون‌ها خواهد بود و بر همین اساس انتظار می‌رود در این مجلس کاری اساسی برای ایثارگران کشور انجام دهیم.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: برای کمک به جامعه ایثارگری حتماً باید طرح‌های منطقی و قابل اجرا ارائه دهیم. در بحث اشتغال ما باید تلاش کنیم قوانین را برای جامعه ایثارگری تسهیل کنیم.

به گزارش دفاع‌پرس، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، مسئولین ایثارگران نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار