مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان:

نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سالگی دفاع مقدس در سنندج برپا می‌شود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سالگی دفاع مقدس در یادمان شهدای گمنام سنندج برپا خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴ - 09September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان در نشست فرماندهان نیروهای مسلح استان کردستان که با حضور سردار «سید صادق حسینی» فرمانده سپاه بیت المقدس در راستای گرامیداشت برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سنندج برگزار شد اظهار داشت: در راستای تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، همایش تجلیل از ۴۰ نفر از پیشکسوتان در اولین روز از آغاز هفته دفاع مقدس با حضور فرماندهان نیروهای مسلح و مسئولین استانی برگزار می شود.

وی گفت: با توجه به شرایط ویژه کشور و برابر دستوالعمل ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح، مسئولین استانی و همچنین پیشکسوتان دوران دفاع مقدس استان کردستان؛ بصورت ویدئو کنفرانس از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بهرمند می‌شوند.

مالکی در بخش دیگری از سخنان خود به استان کردستان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه شناسایی پیشکسوتان کردستانی در عرصه دفاع مقدس یکی از اهداف این اداره کل است، یادآور شد: با تشکیل شورای پیشکسوتان دفاع مقدس استان کردستان، این اهداف تحقق خواهد یافت.

وی بیان داشت: یادگاران دوران دفاع مقدس افتخار آفرینان میهن اسلامی هستند و امروزه به عنوان یادگار شهدا و امام شهدا و حافظ ارزش ها تلاش و خدمت می کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه حضور رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس مایه خیر و برکت است، گفت: باید برای حفظ پویایی و انتقال روحیه انقلابی به نسل های آینده، یاد و خاطره حماسه ها و رشادت‌های شهیدان انقلاب اسلامی گرامی داشته شود.

مالکی با بیان اینکه کردستان زادگاه انسان های انقلابی و ایثارگر است، ابراز داشت: تداوم راه شهدا سبب رشد و ارتقای جامعه در حوزه های مختلف فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نسل جوان حاضر جامعه تشنه دانستن و یادگیری هستند و دشمن نیز آماده است تا از این فرصت به نفع خود استفاده کند، افزود: با گردشگری دفاع مقدس می توان گردشگران را با تاریخ حماسه‌ها و رشادت‌های مردم دیارمان آشنا کرد و فرهنگ شهادت و ایثار را به گردشگران معرفی کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان ادامه داد: استان کردستان از جمله استان‌های درگیر در هشت سال دفاع مقدس ایران و عراق بود، به همین دلیل مناطق جنگی و آثار زیادی از رشادت های رزمندگان، ایثارگران و شهیدان در این استان به یادگار مانده است.

وی افزود: نمایشگاه دستاوردهای چهل سالگی دفاع مقدس با مسئولیت قرارگاه عملیلتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان و همکاری اداره‌کل جهاد کشاورزی در روز دوشنبه ۳۱ شهریور ساعت ۱۷ در محل مرکز فرهنگی دفاع مقدس(باشگاه افسران)با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، فرماندهان نیروهای مسلح استان و مسئولان استانی افتتاح می شود.

مالکی با تاکید بر اینکه تا این لحظه تقریبا ۱۵۵ عنوان برنامه از سوی کمیته‌های مختلف به دبیرخانه برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارسال شده، گفت: ۱۵ کمیته از ۱۷ کمیته دفاع مقدس استان به صورت فعالانه تلاش و برنامه‌های خود را ابلاغ کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار