مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس خبر داد؛

تجهیز کتابخانه‌های تخصصی کشور با آثار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

«نورالله جعفری» از تعامل مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با سپاه‌های استانی و ادارت کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها، به منظور ارسال رایگان کتاب‌های این مرکز خبر داد.
کد خبر: ۴۱۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ - 09September 2020

تجهیز کتابخانه‌های تخصصی کشور با آثار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدسبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «نورالله جعفری» مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، با اشاره به همکاری این مرکز با سپاه استان‌ها و ادارت کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها، از تمهیدات این مرکز برای تحجهیز استان‌ها به کتاب‌های حوزه دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر کتاب‌های مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس مرجع هستند، محققین سراسر کشور به این کتاب‌ها نیاز دارند؛ بنابراین برای دسترسی به این کتاب‌ها معمولا به معاونت‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه‌ها و ادارت‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مراجعه می‌کنند.

وی افزود: ما به این نتیجه رسیدیم، برای اینکه بتوانیم به این محقق‌ها کمک کنیم، باید تعدادی از کتاب‌های‌مان در اختیار این دو مجموعه در همه استان‌ها باشند؛ بنابراین از سال ۹۷ بخشی از کتاب‌های مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس را به صورت رایگان به این مجموعه‌ها اهدا کردیم؛ البته غیر از آن‌ها، مجموعه‌هایی مثل دانشگاه امام حسین (ع)، نیروی زمینی سپاه، نیروی دریایی سپاه و... از این کتاب‌ها بهره‌مند شدند.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح، تمامی استان‌های کشور بهره‌مند خواهند شد، گفت: از سال ۹۷ با اهدای آثار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به سه استان خراسان شمالی، اصفهان و گیلان، این اقدام ارزنده را شروع کردیم و در سال ۹۸ نیز با اهداء کتاب‌ها به ۱۱ استان اردبیل، تهران، چهار محال بختیاری، خراسان رضوی، فارس، قزوین، گلستان، لرستان، مازندران، همدان و یزد، این فعالیت را ادامه دادیم.

جعفری عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون آثار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به استان‌های خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، کردستان، اهداء شده است. تنها هشت استان البرز، ایلام، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، کرمان و قم باقی‌مانده‌اند که حداکثر تا آخر پاییز سال جاری، کتاب‌ها به هر دو مجموعه در این هشت استان نیز اهداء خواهند شد.

وی در رابطه با کمیت کتاب‌های اهدایی گفت: در این طرح بنا داریم تا کلیه آثار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس را اهدا کنیم. البته در بعضی از زمان‌ها، تعداد کتاب‌هایی که اهدا می‌شود متفاوت است؛ زیرا موجودی آثار تغییر کرده است و کتاب‌های چاپ‌شده جدید هم اضافه و ارسال می‌شوند.

مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اظهار داشت: در این طرح از هر کتاب یک نسخه به استان‌ها اهدا می‌شود، البته بعضی از استان‌ها درخواست داشته‌اند به بعضی از پایگاه‌های بسیج نیز کتاب اهدا شود. به همین دلیل ما از بعضی از کتاب‌ها بیش از یک نسخه تهیه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه از گذشته در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس مرسوم بوده که بعد از چاپ و انتشار هر کتاب، پنج جلد به هر استان اهدا شود، از استمرار و تداوم این طرح گفت و تأکید کرد: در مقاطعی این کار به دلایلی متوقف شد؛ ولی این توقف جبران شد. این کتاب‌ها به فرماندهان محترم سپاه‌های استانی، ادارت کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها و بعضا مجموعه‌هایی که در آن استان فعال هستند مثل حوزه هنری و همچنین قرارگاه‌های خاصی که در استان‌ها مستقر هستند، ارسال می‌شوند.

جعفری به مزیت‌های این طرح اشاره و عنوان کرد: در واقع، وقتی یک کتابخانه تخصصی تأسیس می‌شود، با کتاب‌های مرکز هم شروع به کار می‌کند، طبیعتاً مراجعین وقتی کتاب‌های مرکز را می‌بینند، اگر نیاز داشته باشند می‌توانند به سایت ما مراجعه و درخواست کتاب کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار