حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا/ ایجاد اشتغال در مناطق سیل‌زده

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، از ایجاد اشتغال در مناطق سیل‌زده توسط آستان قدس رضوی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ - 09September 2020

حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا/ ایجاد اشتغال در مناطق سیل‌زدهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس علی آشتاب در گفت‌وگویی در سخنانی با اشاره به پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در لرستان، اظهار داشت: بالغ بر هزار و ۲۵۱ طرح از این میزان تسهیلات استفاده کرده‌اند.

ایجاد اشتغال در مناطق سیل‌زده توسط آستان قدس

وی عنوان کرد: امیدواریم با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال بیش از پنج هزار نفر در استان فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استفاده از ظرفیت بسیج برای توسعه اشتغال و تولید در استان گفت: در این راستا یک تفاهم نامه منعقد، ۱۳ دهستان محروم استان هدف گذاری شده و با بهره گیری از تسهیلات زمینه ایجاد اشتغال برای آن‌ها فراهم می‌شود.

آشتاب با اشاره به پیگیری برای انعقاد تفاهم نامه همکاری با آستان قدس رضوی گفت: در این راستا مقرر است که آستان قدس رضوی در مناطق سیل زده ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری کند.

اجرای طرح یارانه دستمزد در بنگاه‌های اقتصادی

وی، به طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد گفت: در این راستا دولت تعهد کرده حقوق و بیمه این افراد را در سه ماهه ابتدایی فعالیت پرداخت کند و اگر بنگاه فرد را استخدام کند به مدت ۲۱ ماه معافیت بیمه‌ای خواهد داشت و همه سهم بیمه فرد را دولت پرداخت می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به طرح یارانه دستمزد به بنگاه‌هایی که با حفظ اشتغال موجود، استخدام جدید داشته باشند تصریح کرد: در این راستا افرادی که جدید در بنگاه‌ها به کار گرفته می‌شوند دولت، یک سوم حقوق آن‌ها را به مدت یک سال پرداخت می‌کند.

آشتاب بیان داشت: امسال پرداخت شش میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی در استان هدف گذاری شده تا بتوانیم به احیای بعضی از مشاغل فراموش شده بپردازیم.

حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا

وی با تاکید بر اینکه همچنین برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و خانواده شهید طرح اشتغال حمایتی را اجرا خواهیم کرد گفت: در این راستا بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به آسیب جدی بیماری کرونا به مشاغل در استان بیان داشت: در این راستا برای حمایت از این مشاغل دولت تسهیلاتی در نظر گرفت.

آشتاب ادامه داد: تا کنون ۲۵ هزار و ۲۹۷ پرونده به بانک‌های عامل در این رابطه معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار پیش بینی شده برای این مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان ۲۵۲ میلیارد تومان است تصریح کرد: اشتغالی که در این رابطه حمایت می‌شود نیز ۳۱ هزار و ۴۴۹ نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: تا کنون نیز ۱۱ هزار و ۵۸۹ پرونده در قالب ۱۳ هزار و ۲۷۵ نفر اشتغال و اعتبار ۱۰۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در استان عملیاتی شده و ما بقی پرونده‌ها در شعب بانکی در دست بررسی است.

پرداخت بیمه بیکاری به ۲۸۰۰ نفر

آشتاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما در استان عنوان کرد: این فضا مثبت است و نگاه ما این است که به شکل سازشی دعاوی بین کارگر و کارفرما حل و فصل شود.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا بالغ بر ۶۰.۷ درصد آرا به شکل سازشی در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف صادر شده است بیان داشت: برای صیانت از سلامت نیروی کار در استان، بازرسان کار را به بنگاه‌ها اعزام می‌کنیم و در مجموع بیش از ۱۱ هزار مورد بازرسی در استان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: این بازرسی‌ها منجر به کاهش حوادث و دعوای بین کارگر و کارفرما شده و آرامش نسبی بین کارگر و کارفرما فراهم است.

آشتاب با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۸۰۰ نفر نیز از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند هستند گفت: همچنین برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، مذهبی، ورزشی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در بنگاه‌های اقتصادی استان در دستور کار است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار