حماس به محوری قوی یعنی مقاومت وابسته است/ تاکید بر عمق روابط با حزب‌الله

رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگویی با شبکه المنار لبنان ضمن تاکید بر روابط عمیق با حزب‌الله، توافق عادی‌سازی روابط میان تل آویو و ابوظبی را به نفع ترامپ و نتانیاهو قلمداد کرد.
کد خبر: ۴۱۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ - 09September 2020

حماس به محوری قوی یعنی مقاومت وابسته است/ تاکید بر عمق روابط با حزب‌اللهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «اسماعیل هنیه» در گفت‌وگویی با شبکه المنار لبنان گفت: توافق امارات و اسرائیل نه به نفع فلسطین است نه به نفع امارات. تنها استفاده کننده از این توافق دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هستند.

وی افزود: جنبش حماس وابسته و متکی به محور قوی یعنی محور مقاومت است.

هنیه ضمن تاکید بر عمق روابط با حزب الله لبنان، بیان کرد: نشستی که در بیروت و رام الله برگزار شد، به مثابه پایه اساسی برای حرکت به سوی وحدت ملی فلسطین بود.

وی تاکید کرد: امارات هیچ توجیهی برای رفتن به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نداشت و این توافق برای خدمت به ترامپ و نتانیاهو صورت گرفت. متاسفانه تحولاتی از جانب سعودی در خصوص رابطه با ما رخ داد و من خواهان آزادی فلسطینی‌های بازداشت شده در عربستان هستم.

هنیه افزود: ما به عنوان حماس، گزینه مقاومت را بر می‌گزینیم و بر این باوریم که این موفق‌ترین گزینه در رویارویی با اشغالگران اسرائیلی است. ما به جریان گسترده مقاومت به منظور حفظ مبانی بنیادی امت در فلسطین تعلق داریم. نبرد ما با دشمن صهیونیستی با استناد به یک بلوک مستحکم در منطقه که همان محور مقاومت است، ادامه خواهد یافت.

رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: ۱۰ سال در سوریه زندگی کردیم و در طول آن حمایت کامل ریاست جمهوری سوریه، مردم و دولت این کشور را یافتیم. حماس همواره آرزو می‌کند که سوریه به ثبات برسد، زیرا سوریه قوی حامی و پشتیبان ملت فلسطین است.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به اینکه در برابر الحاق سرزمین‌های فلسطین، شهرک سازی و عادی سازی روابط باید یک راهبرد ملی فلسطینی جهت مقابله با این وضعیت ایجاد شود، ادامه داد: ما در حال کار روی یک طرح ملی مبتنی بر تقویت مقاومت مردمی، فعال سازی سازمان آزادی بخش فلسطین و پایان دادن به اختلافات بین غزه و کرانه باختری هستیم.

هنیه گفت: نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در نتیجه گفتگوی عمیق با جنبش فتح رخ داد و این یک مبنای اساسی برای شروع خوب به سمت وحدت به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه رهبران فلسطینی باید در سایه همه چالش‌ها در راستای اجرای برنامه ملی مبتنی بر مقاومت مردمی حرکت کنند، افزود: اتحادیه عرب در برابر یک آزمون واقعی قرار دارد و نمی‌تواند چنین نقضی را بپذیرد و باید به قدس وفادار باشد. ما کسانی هستیم که معادلات را رقم خواهیم زد و اتحادیه عرب باید در برابر هر که می‌خواهد به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بپردازد، بایستد.

منبع: المنار

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار