چهل‌سالگی سرو/ فرماندار بردسکن:

تبیین حماسه دفاع مقدس نیازمند نقش‌آفرینی رسانه‌هاست

مجتبی شاکری گفت: آگاه‌سازی نسل جوان نسبت به تاثیرات دفاع مقدس در پیشرفت جمهوری اسلامی، نیازمند بازخوانی و تبیین این حماسه جاوید است که تحقق این مهم در گرو اطلاع‌رسانی رسانه‌های انقلابی است.
کد خبر: ۴۱۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ - 09September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بردسکن، «مجتبی شاکری» فرماندار بردسکن در نشست ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان بردسکن اظهار داشت: در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان استفاده کرد. در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید نسبت به فضاسازی شهری در تمام نقاط شهرستان اقدام کنیم.

این مسئول در ادامه به برگزاری کنگره ملی شهدای ترشیز در خرداد 1400 اشاره کرد و افزود: برپایی کنگره شهدا، فرصتی ارزشمند برای جاری کردن سیره عملی شهدا و ایثارگران در جامعه است و باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمنان خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: آگاه‌سازی نسل جوان نسبت به تاثیرات دفاع مقدس در پیشرفت جمهوری اسلامی، نیازمند بازخوانی و تبیین این حماسه جاوید است که تحقق این مهم در گرو اطلاع‌رسانی رسانه‌های انقلابی است.

فرماندار بردسکن تصریح کرد: اگر نوجوانان و جوانان ما از فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس الگو بگیرند، تهاجم فرهنگی و نرم‌افزاری دشمنان هیچ تأثیری بر آنها نخواهد گذاشت و در جنگ نرم نیز همچون جنگ نظامی پیروز میدان خواهند بود.

شاکری گفت: دفاع مقدس به عنوان نماد افتخار جمهوری اسلامی ایران، غرور ملی را به همراه داشت و از طریق آن هویت حقیقی نظام را در ارتباط با اهداف، مظلومیت نظام و اقتدار ملی به جهانیان نشان داد.

وی عنوان کرد: هشت سال دفاع مقدس، مقطعی درخشان در تاریخ ایران اسلامی است که باعث تثبیت انقلاب اسلامی شد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش بر ساخت یادمان شهدای گمنام در شهرهای انابد، شهرآباد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسکن تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه ساخت یادمان‌ شهدای گمنام براساس تعهدات مسئولین محلی، بر عهده خود شهرهاست؛ بر همین اساس شهرداران شهرهای انابد، شهرآباد و دانشگاه آزاد اسلامی بردسکن باید در راستای عمل به تعهدات خود، از محل بودجه‌ فرهنگی و با مشارکت خیران نسبت به ساخت یادمان شهدای گمنام اقدام کنند.

فرماندار بردسکن در پایان گفت: یادمان و گلزار شهدا به عنوان یک پایگاه بزرگ فرهنگی می‌تواند ملجا و پناهگاهی برای خانواده‌ها به ویژه نسل جوان باشد؛ لذا وظیفه داریم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار