معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر:

دفاع مقدس جریان مشترک دینی، مذهبی و ملی ایران اسلامی است

«مجید خورشیدی» با بیان اینکه دفاع مقدس به هیچ جریان، قشر و جناحی تعلق ندارد، گفت: دفاع مقدس جریان مشترک دینی، مذهبی و ملی ما است.
کد خبر: ۴۱۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ - 09September 2020

دفاع مقدس جریان مشترک دینی، مذهبی و ملی ما استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، «مجید خورشیدی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر امروز (چهارشنبه)  در جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع  مقدس در استانداری بوشهر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهدا نیستند، اما آثارشان هست و مدیون ایثارگری‌هایشان هستیم.

وی با بیان اینکه تمام کشورهای که سابقه دفاع را داشتند به دلیل اینکه روحیه حماسی را حفظ کنند، یک نماد و هفته‌ای را در هر سال گرامی می‌دارند، گفت: با این کار آینده اگر تهدیدی علیه کشور صورت گرفت با نگاه حماسی‌های قبل بتوانند تضمین کننده کشور با این حس مشترک برای رویارویی نسل‌های بعد فراهم شود.

خورشیدی با اشاره به اینکه هر سال دوره نسلی تمام می،شود، افزود: امروز یادگاران دفاع مقدس در دوره میانسالی هستند که این میراث به نسل‌های فراتر از طریق گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس باید گرامی داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه پاسداشت انسان‌های که در آن دوران‌ها بودند گنج و میراث است، گفت: نیروی انسانی بالاترین گنج هشت ساله دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه رزمندگان انسان‌های بزرگی بودند که به سمت خطر می‌رفتند، خاطرنشان کرد: نگهداری و حفظ اسناد جنگ مهم است؛ اما نیروی انسانی بود که خطر را به جان خرید تا از میهن و ناموسشان دفاع کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر در سه حوزه دریایی، زمینی و هوایی فعال بوده است، اظهار داشت: رزمندگان انسان‌های بزرگی بودند که ناشناخته هستند و در گمنامی به سر می‌برند.

خورشیدی، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را سرمایه‌های جامعه خواند و تاکید کرد: در تجلیل از پیشکسوتان به سراغ گمنامان و بی ادعاترین‌های دفاع مقدس باید رفت و با ظرافت‌های هنری، ایثارگری آنها را به نسل امروز نشان داد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس به هیچ جریان، قشر و جناحی تعلق ندارد، تصریح کرد: دفاع مقدس جریان مشترک دینی، مذهبی و ملی ما است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: بار اصلی در دفاع مقدس بر دوش آموزش و پرورش بود که زوایای پنهانی دارد که برای نسل امروز شیرین است.

خورشیدی خاطرنشان کرد: جوانانی که با دست خالی و بدون هیچ آمادگی با انسجام ملی و باورها در مقابل دشمنان ایستادند و از آب و خاک این وطن دفاع کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار