سردار زهرایی مطرح کرد؛

توزیع ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در بین ۳ میلیون خانوار نیازمند / اجرای طرح عیدانه کمک مومنانه

مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: در طرح کمک مومنانه طی ۵۰ روز، ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در بین بالغ بر ۳ میلیون خانوار توزیع شد.
کد خبر: ۴۱۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲ - 10September 2020

توزیع ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در بین بالغ بر ۳ میلیون خانوار نیازمند / اجرای طرح عیدانه کمک مومنانهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «محمد زهرایی» مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در حاشیه نشست مشترک انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سپاه کربلا استان مازندران با کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه آموزش و اشتغال در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شد، اظهار داشت: به تمامی دستگاه‌‌های اجرایی، انقلابی، نهاد‌های حاکمتی و تمام تشکل‌های ظرفیت‌ساز به‌‌عنوان یک ضرورت این ماموریت داده شد تا در راستای اشتغال‌زایی و جهش تولید داخلی و تولید ناخالص کشور بتوانند نقشی را ایفا کنند.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج مستضعفین نیز قرارگاهی را با نام «جهش تولید» راه اندازی کرده است که طرح‌های متنوعی از اقشار بسیج ۲۲ گانه و معاونت‌ها در آن تعریف شده که یگان‌های سپاهی و بسیجی استانی هستند و نزدیک به ۱۰ طرح انجام وپیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: در همین راستا تعامل و هم‌افزایی با سایر دستگا‌ه‌های اجرایی یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار بسیج مستضعفین قرار گرفت و کمیته امام خمینی (ره) هم یکی از این دستگاه‌ها بوده که ظرفیت بسیار خوبی در بحث اشتغال‌زایی، زنجیره ارزش، راهبری شغلی و طرح‌های اشتغال‌زا دارد.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: به‌همین منظور تفاهم‌‌نامه‌‌ای سازمان بسیج مستضعفین با کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شد و ذیل این تفاهم نامه شیوه نامه‌ای تعریف شده و در استان‌های مختلف به اجرا در می‌آید.

وی ادامه داد: مدل کار این بوده که ظرفیت‌های نهادی از سازمان بسیج به‌عنوان یک ابرنهاد تسهیل‌گر یا مولود انقلاب که شبکه عظیم مویرگی در دل پایگا‌ه‌ها دارد در کنار هم منابع تسهیلاتی و هم تخصص‌هایی که کمیته امداد پیدا کرده و زنجیره‌‌های ارزشی که در صنایع تبدیلی و صنایع دستی به خوبی با موفقیت جلو برده در کنار هم قرار گیرد و بتوانیم خدمتی را به جامعه محرومین ارائه دهیم.

مسئول بسیج سازندگی کشور افزود: ۴ استان به‌عنوان پایلوت و نمونه انتخاب شدند تا این طرح در مدت ۳ ماه در این استان‌ها اجرا شود و بعد که معایب و نواقص کار با همکاری همکاران در کمیته امداد گرفته شد در سایر استان های کشور به اجرا در بیاید.

سردار زهرایی عنوان کرد: نقطه هدف ما این است تا احتمالا از منابع تسهیلاتی ۶ هزار میلیاردی که کمیته امداد دارد اعم از مشاغل خانگی، صنایع تبدیلی و ارزشی، بخشی از آن برای مددجویان کمیته امداد، بخشی برای فاقدین شغل و جویای کار با ظرفیت بسیج پای کار بیاد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است تا ۲۰ درصد از منابع را پای کار داشته تا به این مجموعه انقلابی کمک کنیم، تصریح کرد‌: امیدواریم با این تسهیلات راستی آزمایی با شاخص و اندازه‌گیری دقیق انجام و پروژ‌هایی که در راستای بهبود فضای کسب و کار در حال اتفاق است با فرمتی که نظارت مستمر دارد، انجام شود.

مسئول بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه استان مازندران به‌عنوان اولین استان اجرای طرح است، گفت: تفاهم نامه و شیوه نامه امروز در این استان به امضا رسید که امیدوارم این استان که از استان‌های الگو در زمینه تعامل و همکاری در بین این دو مجموعه است، بتواند این طرح را سنگ بنای درست برای سایر استان‌ها کند.

سردار زهرایی افزود: بعد از نیمه شعبان و فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون اجرای مواسات و همدلی و کمک مومنانه و استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان، سازمان بسیج مستضعفین طرحی در راستای تحقق فرامین معظم له را تدوین و اجرا کرد.

وی با بیان اینکه این رزمایش ۵۰ روز به طول انجامید، ادامه داد: در طرح کمک مومنانه ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در بین بالغ بر ۳ میلیون خانوار توزیع شد که کار نهادی بین بسیج، سپاه، کمیته امداد، ستاد اجرایی و بنیاد آستان قدس رضوی انجام شد و مقام معظم رهبری آن را نهضت کمک مومنانه خطاب کردند.

مسئول بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: این رزمایش یادآور حماسه‌های دفاع مقدس بود و باعث شد قوت بیشتر در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برقرار شده و مرحله دوم طراحی شود.

سردار زهرایی تصریح کرد: مرحله دوم در سه مقطع زمانی برای ماه ذی‌الحجه با تاکید بر دهه امامت و ولایت از قربان تا غدیر، دهه محرم با تاکید بر دهه اول محرم تا شهادت امام حسین (ع) و ماه صفر با تاکید بر دهه آخر که رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام رضا (ع) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) است؛ کار انجام شود.

وی متذکر شد: مردم در این رزمایش حماسه خلق کردند و ۴۰ درصد بیش از تصور ما کمک کردند؛ درست در زمانی که در تنگنای معیشتی قرار داریم و مردم ایران اسلامی در تحریم همه جانبه اقتصادی توسط استکبار جهانی قرار گرفته و کمپین فشار حداکثری بر ایران قرار دارد.

مسئول بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: اما با وجود این مشکلات مواسات و همدلی مردم همیشگی است و ما را به یاد مهاجرین و انصار اوایل اسلام می‌اندازد که سفره خود را نصف کرده و خدا رو شکر در کمک مومنانه این اتفاق افتاده است.

سردار زهرایی گفت: در ماه محرم به جای بسته معیشتی ما سبد معیشتی تهیه کردیم که شامل جهیزیه، طعام، لوازم التحریر، کیف و کفش، بسته معیشتی، خدمات درمانی و تسهیلات اشتغال‌زا بود.

وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۹۹۰ هزار بسته معیشتی میانگین هر بسته ۳۰۰ هزار تومان، نزدیک به ۶۷۰ هزار لوازم‌التحریر و کیف و کفش، ۶۷۰ هزار بسته گوشت اعم از مرغ منجمد و گوشت قرمز، ۷۰ هزار قربانی گوسفند، ۱۳ هزار کارت هدیه به ارزش ۳۱ میلیارد تومان، بالغ بر ۱۵ میلیون طعام که توسط کمیته امداد با نام طعام مهدوی و طعام حسینی پخش شد، پویش آستان قدس رضوی با نام «آقا حساب کردم» برای پرداخت بدهی‌های نیازمندان در سوپر مارکت‌ها، پویش هم سفره با همسایه و پویش همکلاسی مهربان برای کمک به نیازمندان اهدا شد.

مسئول بسیج سازندگی کشور بیان کرد: اقشار ۲۲ گانه بسیج و سپاه در اجرای این طرح پای کار آمدند و امیدواریم در ماه صفر هم ادامه پیدا کند گرچه برای ادامه تا پایان سال طرحی با عنوان عیدانه از کمک مومنانه تعریف می‌شود.

سردار زهرایی در پایان با بیان اینکه مقام معظم رهبری از اجرای این طرح خرسند و خوشحال هستند، گفت:‌ امیدواریم با عنوان سربازان ولایت و سربازان کوچک این ولایت به دنبال اجرای منویات مقام معظم رهبری باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار