با محوریت برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

برگزاری دهمین جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس در قزوین

دهمین جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی و فرماندهان نظامی در قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ - 10September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین، دهمین جلسه شورای دفاع مقدس قزوین صبح امروز (پنجشنبه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار قزوین، معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندهان نظامی و دیگر مسئولین با محوریت برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه قزوین در این مراسم اظهار داشت: رزمندگان انقلاب اسلامی، با جوانمردی در راه انقلاب و اسلام، موجب پایداری و عزّت ایران در صحنه‌های بین‌المللی شدند.

آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» ادامه داد: برنامه‌های امسال می‌بایست پررنگ‌تر و باصلابت‌تر از سال‌های گذشته باشد تا نسل جدید انقلاب با مفهوم و اهداف اصلی فرهنگ دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

استاندار قزوین نیز با اشاره به ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس گفت: امنیت و آسایش امروز جامعه مدیون فداکاری‌ها و ایثارگری‌های صدها هزار رزمنده، جانباز و شهدایی هستند که بدون هیچ منّتی پای در میدان دفاع از حرّیت، استقلال و اسلام گذاشتند تا با عشق خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کنند.

«هدایت الله جمالی پور» ادامه داد: عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی مدیون بزرگ مردان انقلاب است که وظیفه داریم همیشه و در همه حال از این عزیزان تجلیل کنیم.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ابراز کرد: دفاع مقدس برگ زرّین تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که با خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس کسب شده است.

سرتیپ دوم امیر «بهنام پیری» ادامه داد: شهدا و رزمندگان، گنجینه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی هستند که بایستی با ترویج فرهنگ دفاع و شهادت به نسل جدید، راه و آرمان‌های آنان را ادامه دهیم.

وی افزود: طی جلسات متعددی که با حضور استاندار و دیگر مسئولین استان داشتیم مقرر شد، مکانی ارزشمند و مقدس برای این برنامه مهم و بزرگ فراهم شود که صدها نفر از رزمندگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانند از سخنان گرانبهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بصورت زنده بهره‌مند شوند.

پیری تصریح کرد: با پیشنهاد نماینده ولی فقیه استان، شبستان مسجد النبی (ص) قزوین یکی از مکان‌های بزرگ و در شأن این برنامه مهم است که امیدواریم با همراهی صدا و سیما و شرکت مخابرات قزوین زیرساخت‌های این برنامه  در روز 31 شهریور فراهم شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در قزوین گفت: در این نمایشگاه کلیه ادارات و نهادهای نظامی و دولتی حضور خواهند داشت و تلاش می‌کنیم دستاوردهای دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت و ایثار را با شکل و محتوایی جدید برای بازدیدکنندگان بالاخص نسل جدید جامعه به معرض اجرا درآوریم.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین خاطرنشان کرد: به همه شهرداری‌های استان ابلاغ شد که در آذین بندی‌های محیطی و همچنین پخش تصاویر دفاع مقدس در نمایشگرهای شهری، پررنگ‌تر و ملموس‌تر از سالهای گذشته همت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها