مدیر کل حفظ آثار و دفاع مقدس کردستان خبر داد؛

برگزاری مسابقه کتابخوانی «قرار بانه» در کردستان

سردار «ذبیح الله مالکی» از برگزاری مسابقه کتابخوانی «قرار بانه» به مناسبت هفته دفاع مقدس در کردستان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ - 10September 2020

سردار «ذبیح الله مالکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‎پرس در کردستان اظهار داشت: به مناسبت هفته  دفاع مقدس مسابقه  کتابخوانی «قرار بانه» به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان برگزار می‌شود.

وی گفت: این مسابقه با مشارکت کمیته بانوان بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، بسیج دانشجویی، بسیج طلاب و روحانیون، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید استان کردستان و تشکل پیام آوران ایثار برگزار می‌شود.

وی افزود: زمان پاسخ به سوالات این مسابقه از امروز لغایت ۱۱ مهر است که به نفرات برتر جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

سردار مالکی خاطر نشان کرد: پاسخ به ساوالات مسابقه از بخش دوم کتاب «قرار بانه» از صفحه  ۴۷ تا ۱۸۲ است.

وی با اشاره به اینکه کتاب «قرار بانه» در ۲۷۶ صفحه و در شمارگان یک هزار جلد، به قیمت ۱۵۰ هزار ریال به قلم فریبا انیسی نگاشته شده است تصریح کرد: در بخشی از این کتاب آمده است؛ مادری دختر بچه سه چهارساله‌اش را به بیمارستان آورد. گلویش زخم بود ولی معلوم بود تازه نیست، خیلی وقت بود مجروح شده بود. مثل یک عروسک زیبا بود. موهای بود داشت. با چشم های آبی و پوستی سفید. مجبور شدیم تراشه بگذاریم. به بچهه ا سپردم مواظبش باشند و مرتب ساکشن کنند و خون گلویش را بیرون بکشند. از مادرش پرسیدم چرا بچه را دیر به بیمارستان آورده؟! گفت: «نمی گذاشتند بیاوریم. می گفتند اگر او را ببری، همان لحظه با گلوله خودت و بچه ات را می کشند.»

کاری پیش آمد و به دلیل کمبود نیرو، خواهران را فرستادیم مأموریت. خودم هم باید با برادر جزی می رفتم جایی. دختر بچه را به پرسنل محلی سپردم که مدام ساکشن کنند. بعد از اینکه برگشتم بیمارستان به من گفتند بچه از دست رفت! از دکتر کشیک که سؤال کردم گفت: «آدم ریوی همین است دیگر!» گفتم: «چطور تا چهار ساعت پیش سالم بود؟!» رفتم بالا سر جنازه. وقتی معاینه‌اش کردم، متوجه شدم زخمش را ساکشن نکرده‌اند تا بمیرد. می خواستند برجوسازی خود صحه بگذارند.

برگزاری مسابقه کتابخوانی «قرار بانه» در کردستان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها