رئیس کمیته و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

دفاع مقدس، فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید است

«صدیقه ربیعی» گفت: چهل سالگی دفاع مقدس فرصتی برای آشنایی نسل جدید انقلاب با فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۴۱۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴ - 10September 2020

«صدیقه ربیعی» رئیس کمیته بانوان و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در حاشیه دومین ویدئوکنفرانس با موضوع هم افزایی کمیته های بانوان ستاد بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین، اظهار داشت: برای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه های متنوع و خوبی را در سراسر استان در نظر گرفته ایم تا مردم و بخصوص جوانان با فرهنگ اصیل ایثار و شهادت آشنا شوند.

وی ادامه داد: مادران، همسران و خواهران شهدا بعنوان اسوه های صبر و مقاومت، جایگاه ویژه ای در برنامه های هفته دفاع مقدس استان قزوین خواهند داشت و تلاش داریم تا با تجلیل و تببین رشادت ها و ایثارگری های این عزیزان دِین خود را به آنان ادا کرده باشیم.

رئیس کمیته بانوان ستاد بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس قزوین با تاکید بر نقش مهم زنان استان در دوران دفاع مقدس، ابراز کرد: پشتیبانی، حمایت و حتی حضور در میدان های نبرد نشان از دلاوری های این شیرزنان با الگو پذیری از سیره ائمه اطهار(ع) و بالاخص حضرت زینب کبری(س) می باشد که نسل جدید می توانند آن را بعنوان چراغی روشن در مسیر زندگی خود استفاده کنند.

این مسئول با اشاره به برخی از برنامه های هفته دفاع مقدس افزود: سرکشی و تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگر، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی، تفاهمنامه با اداره کل آموزش و پرورش در جهت انتشار کلیپ هایی با مضمون دفاع مقدس و همچنین طراحی گذر شهادت در مقابل مهدیه بزرگ قزوین در مسیری به عرض ۴ متر و طول ۴۰۰ متر با موضوع نقش زنان استان قزوین در دفاع مقدس بخشی از صدها برنامه کمیته بانوان ستاد بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس استان قزوین است.

ربیعی خاطرنشان کرد: طرح گذر شهادت، بصورت دائمی خواهد بود و از المان ها و تصاویر ویژه بانوان دوران دفاع مقدس در آن استفاده خواهد شد.

«رقیه رجبی» دبیر کمیته بانوان ستاد بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس استان ، گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قزوین با برنامه های متعدد و متنوع تلاش دارد تا نسل جدید انقلاب را با فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری های رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنا کند.

وی ادامه داد: واحد مشارکت های زنان در دوران دفاع مقدس استان با برنامه های مختلف از جمله برگزاری جشنواره «زنان ماندگار» همزمان بصورت کشوری را برای دانش آموزان دختر استان قزوین در تمام مقاطع تحصیلی را در دست اقدام دارد که با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا ممکن است این برنامه بصورت مجازی برگزار شود.

مسئول مشارکت زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین افزود: جشنواره «زنان ماندگار» در چهار بخش ادبی، هنری، چند رسانه ای و اینفوگرافی اجرا خواهد شد و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

رجبی خاطرنشان کرد: مسابقات خاطره گویی دانش آموزانی که در طرح راهیان نور شرکت داشتند از دیگر برنامه های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان است که با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش قزوین در «سامانه شاد» برای دانش آموزان استان به اجرا درآمده است.

نظر شما
پربیننده ها