ائتلاف سعودی مدعی رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمن شد

ائتلاف عربستان سعودی مدعی رهگیری و انهدام چند موشک بالستیک و پهپاد دوربرد یمن بر فراز آسمان عربستان شد.
کد خبر: ۴۱۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲ - 10September 2020

ائتلاف سعودی مدعی رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمن شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ائتلاف سعودی-اماراتی متجاوز به یمن شامگاه پنجشنبه مدعی رهگیری و انهدام موشک‌ها و پهپادهای یمن شد.

شبکه سعودی العربیه به نقل از سرهنگ «ترکی المالکی»، سخنگوی این ائتلاف مدعی شد که پدافند موشکی عربستان سعودی توانسته چند موشک و پهپاد را (اشاره‌ای به تعداد موشک‌ها و پهپاد‌ها نشده) در آسمان این کشور منهدم کرده است.

در بیانیه‌ای که این ائتلاف منتشر کرده، ادعا شده است که موشک‌ها و پهپادهای ارتش یمن قصد هدف قرار دادن تأسیسات غیرنظامی را داشتند؛ ادعایی که ائتلاف بارها برای توجیه حملات خود به یمن، این ادعا را مستمسک خود قرار داده است.

ائتلاف متجاوز به یمن مدعی شد که انصارالله یمن «عامدانه و روش‌مند» تلاش دارد غیرنظامیان را هدف حملات خود قرار دهد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی هفته جاری بعد از ماه‌ها توقف حملات تلافی‌جویانه موشکی و پهپادی به خاک عربستان سعودی، این عملیات‌ها را بعد از حملات هوایی شدید ائتلاف به استان‌های شمالی و غربی یمن از سر گرفتند.

طی این هفته، فرودگاه بین‌المللی أبها و سامانه‌های راداری و دفاع موشکی مستقر در این فرودگاه به همراه اتاق عملیات هوایی ائتلاف هدف حملات پهپادی قرار گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرده است که دور جدید عملیات‌های تلافی‌جویانه تا توقف حملات ائتلاف متجاوز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار