قائم مقام شورای حوزه‌های علمیه یزد:

اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ص) و قرآن مربوط به امروز و دیروز نیست

آیت الله سید «محمدکاظم مدرسی» قائم مقام شورای حوزه‌های علمیه یزد گفت: اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ص) و قرآن مربوط به امروز و دیروز نیست و از دوران جاهلیت کسانی که در فرهنگ جاهلیت رشد پیدا کرده بودند در برابر منطق قرآن و سیره رسول خدا چیزی جز اهانت را در چنته خود نمی‌دیدند.
کد خبر: ۴۱۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴ - 10September 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت الله سید «محمدکاظم مدرسی» در اجتماع طلاب و روحانیون یزد در محکومیت و اعلام انزجار از اهانت وقیحانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس قرآن و پیامبر اکرم (ص) در مدرسه علمیه مصلی اظهار داشت: اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ص) و قرآن مربوط به امروز و دیروز نیست و از دوران جاهلیت کسانی که در فرهنگ جاهلیت رشد پیدا کرده بودند در برابر منطق قرآن و سیره رسول خدا چیزی جز اهانت را در چنته خود نمی‌دیدند.

وی بیان کرد: اسلام دین منطق، گفت‌وگو، برهان و استدلال است و همگان را دعوت به علم و منطق می‌کند و چنین حرکت‌هایی بدون سازماندهی و شیرازه و چراغ سبز دشمنان قسم خورده اسلام نیست و پشت سر این حرکت‌ها چهره‌های خبیث حقیقی و حقوقی به دور از انسانیت از جمله سرویس‌های جاسوسی وجود دارند و اهدافی را مثل اسلام هراسی، جنگ‌های مذهبی و ناسیونالیستی و انحراف از دین در افکار عمومی را دنبال می‌کنند.

مدرسی عنوان کرد: سوال این است که چرا چنین حرکت‌هایی به وجود می‌آید؟ با نگاه از بعد جمعیتی طبق نگاه کارشناسان این حوزه مطرح می‌شود که برمبنای تاریخ و قرآن در آینده اکثریت جامعه اروپایی را مسلمانان تشکیل می‌دهند و از بعد فرهنگی نیز فراگیری قرآن و گرایش مردم به معنویت و رویگردانی از فرهنگ مادی رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: دلیل سیاسی و اجتماعی این حرکت این است که استکبار غربی تنها دشمن خود را اسلام و مسلمانان می بیند، بیداری اسلامی و انقلابی در کشورها را جرقه روشنی در این مسیر احساس می‌کند و اسلام نیز اساساً منافع غربی‌ها را کنار می‌زند و با استعمار مبارزه می‌کند.

امام جمعه محمد آباد یزد بیان کرد: دلیل نظامی این اقدام نیز شکست غرب در منطقه شرق و در سیاست‌های کلان خود به ویژه لبنان و فلسطین و غزه و سوریه و …و پیروزی حزب الله در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و... و. است.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات به دلیل پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی نیز صورت می‌گیرد، افزود: در حال حاضر کشورهای اسلامی در صنعت و تکنولوژی و علم به ویژه ایران اسلامی در صنعت و تکنولوژی و علم به ویژه در چهل سال گذشته پیشرفت روز افزون داشته است.

مدرسی تصریح کرد: اما مسلمانان در برابر این حرکت‌های سخیف و اهانت‌ها وظیفه دارند و در گام نخست نباید باور کنیم که استکبار جهانی به ویژه دولت‌های مستکبر غربی، لحظه‌ای با ما دوستی و همراهی خواهند داشت.

وی عنوان کرد: امروز دولت فرانسه به بهانه آزادی بیان از این حرکت‌های سخیف جلوگیری نمی‌کند و آنها را محکوم نمی‌نماید ولی واقعیت آن است که این اهانت‌ها و محدودیت‌ها، خود خلاف آزادی است. اجازه بدهید ادیان توحید و معارف خود را روشن کنند و مردم هم آزادانه راه خودشان را پیدا کنند.

مدرسی تصریح کرد: وحدت کلمه بین مسلمانان و اتحاد صفوف اسلامی در میان جوامع مسلمان دارای اهمیت است. امروز یکی از تلاش‌های مستمر دشمن ایجاد اختلاف میان مسلمانان است و دیده می‌شود که معامله قرن را مطرح می‌کنند و دیده می‌شود عادی سازی روابط با دولت استعمارگر بیان می‌شود.

وی تأکید کرد: با نفوذ در افکار و اندیشه برخی از شیخ نشین‌های خلیج فارس مثل امارات، او را به اسرائیل غاصب متصل می‌کنند این‌ها یک هدف دارند و آن تقویت غده سرطانی با اختلاف انداختن میان قدرت‌های مسلمان است.

قائم مقام شورای حوزه‌های علمیه یزد گفت: در کشور ما هم دشمن در تلاش برای ایجاد تفرقه است و این فشارهای اقتصادی و فشارهای فرهنگی تماماً برای تضعیف نظام اسلامی و نفوذ فرهنگی در لایه‌های مختلف به ویژه از سوی غرب در میان مستضعفان و مظلومان است.

وی افزود: امروز بخش زیادی از مردم غرب از فشارها، سیاست‌ها و فاصله طبقاتی در رنج هستند، آمریکا را ببینید، اینها منتظر پیام‌های روح بخش و نجات بخش الهی هستند و باید با برنامه ریزی در این مسیر حرکت کرد.

مدرسی تاکید کرد: با سو مدیریت امروز غرب جنایتکار با عوامل خودش نفوذ فرهنگی را در کشور ما بیش از پیش رقم می‌زند آن هم در فضای فرهنگ سوز مجازی و متأسفانه برخی از مسئولان کشور هم با همه تذکراتی که مقام معظم رهبری می‌دهند، توجهی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: سازمان‌های اسلامی و دلسوز باید به وجود آید و به دفاع از فرهنگ اسلام بپردازند و دستگاه دیپلماسی کشور ما باید همسو با کشورهای دیگر در این جریان دلسوزانه وارد میدان شود و به شدت در میدان حاضر باشند و با رایزنی قوانینی را در سازمان‌های بین المللی درج کند که هتک حرمت به مقدسات ادیان توحیدی ممنوع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها