ضرب‌الأجل متحدان امارات برای سعودی‌ها

نیرو‌های «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوبی) تحت حمایت امارات، عربستان سعودی را به بستن مرز‌های دو بخش شمالی و جنوبی یمن تهدید کرد.
کد خبر: ۴۱۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ - 11September 2020

ضرب‌الأجل متحدان امارات برای سعودی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیرو‌های شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات به عربستان سعودی به عنوان ناظر توافقنامه ریاض ۷۲ ساعت مهلت داده تا حقوق این نیرو‌ها را پرداخت کند و تهدید کرد که در صورت عدم پرداخت حقوق آن‌ها، مرز‌های شمالی و جنوبی یمن را مسدود خواهد کرد.

نیرو‌های جدایی‌طلب وابسته به شورای انتقالی مدعی هستند که حقوق آن‌ها برای ششمین ماه متوالی متوقف شده است حال آنکه پس از قطع حمایت‌های امارات از این نیرو‌ها از اکتبر ۲۰۱۹، عربستان سعودی به پرداخت حقوق این نیرو‌ها متعهد شده بود.

توافقنامه ریاض بر ادغام گروه‌های مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوبی (۹۰ هزار نیرو) با نیرو‌های دولت هادی تأکید دارد تا حقوق آن‌ها از وزارت دفاع دولت مستعفی یمن پرداخت شود، اما وجود بن‌بست در اجرای بخش نظامی این توافقنامه باعث بر هم خوردن تمامی تفاهمات شده است.

از سوی دیگر نیرو‌های موسوم به «قوات الدعم و الإسناد و الأحزمة الأمنیة» وابسته به شورای انتقالی در استان‌های جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که چنانچه تا ۷۲ ساعت آینده حقوق این نیرو‌ها پرداخت نشود، دست به اقدامات شدیدتری خواهند زد.

طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»، در بیانیه مذکور آمده است که فرماندهان این نیرو‌ها روز پنج‌شنبه (دیروز) در نشستی بحران توقف پرداخت حقوق‌ها و نهاد‌هایی که در پرداخت این حقوق کارشکنی می‌کنند، بررسی شد.

نیرو‌های جدایی‌طلب تحت حمایت امارات همچنین به مسدود کردن مرز‌های استان‌های جنوبی با استان‌های شمالی و ممانعت از ورود افراد به عدن و نیز سیطره بر منابع درآمدی عدن و استان‌های جنوبی تهدید کردند.

نیرو‌های جدایی‌طلب همچنین نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی را به اجرای اقدامات شدیدتر در صورت عدم پرداخت حقوق این نیرو‌ها تهدید کرد.

نیرو‌های شورای انتقالی جنوبی دو روز پیش نیز پول‌های مربوط به پرداخت حقوق بازنشسته‌گان ارتش وابسته به دولت هادی را در حین انتقال از عدن به شهر تعز توقیف کرده تا دولت هادی را برای پرداخت حقوق این نیرو‌ها تحت فشار قرار دهند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار