دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مراجع

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر روز گذشته با مراجع تقلید در قم دیدار کرد.
کد خبر: ۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴ - 04October 2013

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مراجع

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در یکی از این دیدارها، آیتالله علوی گرگانی از ملاقات حجتالاسلام و المسلمین شهیدی ابراز خرسندی و مسئولیت محول شده به وی را سنگین و بسیار حساس توصیف کرد و گفت: شما خادمان بنیاد شهید و امور ایثارگران باید این مسئولیت خطیر را به دوش بکشید و در حل مسائل ایثارگران با اتخاذ تدابیر لازم کوشش کنید.

وی در ادامه پیشنهاد توانمندسازی جامعه ایثارگری با صرف بودجه برای کارآموزی و کارورزی آنان و ایجاد فرصت اشتغال و فعالیت بیشتر آنان را ارائه کرد و گقت: إن شاء الله موفق به کسب رضایت الهی بشوید و در مسیر خدمت، خدمتگزار صدیقی باشید و با توجه به اینکه این مسئولیت خطیر را تازه به عهده گرفتهاید در دیدارهای آتی شاهد حسن عمل شما باشیم و در امور خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران موفق باشید.
 
حجتالاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی نیز در این دیدار گفت: اگر امروز کاری انجام میدهیم و به موفقیتی دست پیدا میکنیم، به خاطر خون پاک شهیدان و حضور خانوادههای معظم آنهاست و باید مراقب این سرمایههای نظام باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید همچنین به نشر فرهنگ ایثار و شهادت و انجام فعالیتهای فرهنگی تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید زیادی به انجام فعالیتهای فرهنگی داشتند و فرمودند که کار فرهنگی بسیار انجام دهید و به دیدار خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران در مناطق دور دست بروید و حتی این کار را تبلیغ کنید تا جامعه بداند که این ها هنوز حضور دارند.
 
حجتالاسلام والمسلمین شهیدی یادآور شد: همه ما مدیون شهیدان هستیم.
 
وی در ادامه به بیان آمار بنیاد شهید استان قم پرداخت و گفت: بنیاد استان قم با 17 هزار پرونده شامل 5800 پرونده شهدا، 11 هزار و 200 پرونده جانبازان و 588 پرونده آزادگان، 70 هزار نفر از افراد جامعه ایثارگری را تحت پوشش خود قرار داده است.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به آیتالله علوی گرگانی اظهار کرد: شما برای مسئولان قوت و قدرتی هستید و دعاهای شما ارزشمند است و ما آمدهایم تا از هدایتها و حمایتهای شما بهرهمند شویم.
 
حجتالاسلام شهیدی گفت: در حال حاضر دانشجویانی در سطح ارشد و دکتری داریم که به سوی اشتغال هدایت و حمایتشان می کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در بنیاد همچنین در مورد دولت یازدهم نیز به بیان نکاتی پرداخت و خاطرنشان کرد: دشمن تلاش میکند که تاثیرهای سفر اخیر را خنثی کند ولی به حول و قوه الهی این سفر موفقیتآمیز بوده و این موفقیت بر هیچ کس پوشیده نخواهد ماند.
 
آیتالله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ساکن در استان قم نیز در دیدار با حجتالاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ایشان، فرهنگ جهاد و شهادت را مهمترین استراتژی اسلامی در مقابل دشمنان دانست و اظهار کرد: امام خمینی (ره) به پیروی از انبیاء و اولیای الهی این استراتژی را در عصر ما زنده کرد.
 
وی خطاب به اوباما گفت: ما گزینه فرهنگ جهاد و شهادت را داریم که بر همه گزینههای روی میز شما غالب است؛ اگر رهبر معظم انقلاب اشارهای کنند مرد و زن، پیر و جوان همه در صحنه حضور پیدا میکنند.
 
آیتالله نوری همدانی با بیان این مطلب که کار بنیاد بسیار مقدس و مهم است، خطاب به حجتالاسلام شهیدی گفت: خداوند متعال با توجه به ویژگیها و شایستگیهایی که در وجود شما دیدهاند، توفیق خدمت به خاندان شهدای معظم را نصیب شما کردهاند.
 
وی در ادامه با تأسی از بیانات ارزشمند امام خمینی (ره) در سال 1365 در مورد شهدا و خانوادههای آنها و تاثیرگذاری آنها، گفت: شما در دو جبهه تلاش میکنید؛ نخست در مسیر زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت و دوم در رسیدگی به امور خانوادهها و همسران شهدا. امیدواریم گامهای مهم و برجستهای در این راه بردارید تا بتوانید همواره یادگارهای دفاع مقدس را زنده نگه دارید.
 
آیتالله نوری همدانی با تأکید بر اجرای برنامههای فرهنگی برای زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت به نمونههایی از این فعالیتها اشاره کرد و ابراز داشت: در صدا و سیما و سایر رسانههای جمعی باید برنامههایی به صورت مستمر اجرا شود تا این فرهنگ پویا بماند؛ در برخی شهرهای ما فرهنگ جهاد و شهادت در معابر عمومی مشهود است و میبینیم که مردم مانند زمان جنگ آماده جهاد هستند. این فضا باید در شهرهای دیگر نیز ایجاد شود بنابراین شما با نصب احادیثی که پیرامون فرهنگ جهاد و شهادت داریم، دست نوشتههای شهدا و وصیتنامه های آنان در سطح شهرها میتوانید مردم را در این مسیر تشویق کنید.
 
آیتالله نوری همدانی به برخی روایاتی که در عظمت و مدح جهاد و شهادت آمده است اشاره کرد و گفت: باید این را از سخن امام الگو گرفت که افتخار میکنم که مشکلات شما مشکلات من و فرزندان شما فرزندان من هستند و مسئولیت مقدسی به مسئولان و رئیس بنیاد سپرده شده و هر قدمی برای خدمت به خاندان شهدا یک عبادت است.
در این دیدار حجتالاسلام شهیدی محلاتی به ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و گفت: بیش از سه میلیون نفر در قالب سه گروه خانوادههای معظم شهدا، آزادگان سرافراز و خانوادههای معزز آنان و جانبازان گرانقدر و خانواده معززشان تحت پوشش بنیاد هستند.
 
نماینده ولی فقیه در بنیاد افزود: نشر فرهنگ ایثار و شهادت در سطح کشور رسالتی است که در اساسنامه بنیاد مطرح شده و باید آن را حفظ کنیم و بر انجام آن اهتمام داشته باشیم و به منظور انجام این تکلیف سنگین و ارزشمند باید از هدایت و رهنمودهای علما و مراجع عظام تقلید استفاده کنیم تا إن شاءالله بتوانیم موفقیت را در خدمت به خاندان معظم شهدا و ایثارگران کسب کنیم.
 
وی در پایان سخنانش گفت: کار در بنیاد، کار سنگین و ارزشمندی است و از طرف دیگر خدمت به این خانوادههای معظم در کشور نیر خدمت با ارزش، پر افتخار و مقدسی است.
 
آیتالله شبیری زنجانی نیز در دیدار رئیس بنیاد شهید با ایشان گفت: مشکلات پیش روی شما طبیعی است و مسئولیت سنگینی بر عهده دارید که اجر الهی را به همراه دارد و شما باید برای حل مسائل و مشکلاتتان در امور خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران از شهدا که حیات طیبه دارند، استمداد بطلبید.
 
وی با اشاره به آیات 169 و 170 سوره آل عمران خاطر نشان کرد: این تذکر قرآن است و با توجه به قرب الهی که شهدا دارند برایشان میسور است که مشکلات ما را حل کنند.
 
آیتالله شبیری زنجانی شهادت را دلیل تحول در جامعه عنوان کرد و پیشرفتهای جامعه را مرهون خونهای پاک شهیدان دانست و در پایان برای حجتالاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی در انجام مسئولیتهای وی در بنیاد شهید و امور ایثارگران از خداوند متعال طلب توفیق و موفقیت کرد.
 
حجتالاسلام شهیدی محلاتی نیز در این دیدار گفت:من از مسئولیتی که واگذار شده خوشحالم و آمدهایم که خدمتگزار خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران باشیم و از خداوند منان برای این توفیق سپاسگذاریم.
 
وی با اشاره به اینکه اداره خانواده بزرگ ایثارگری دشوار است، تصریح کرد: بنیاد تلاش خود را میکند که بهترین خدمات را ارائه دهد و با وجود مسائل و سنگینی کار، بنیاد هر آنچه در توان دارد انجام می دهد.
 
معاون رئیس جمهور با بیان این مطلب که استان قم جز سه استان نخست در بحث ایثار و شهادت است، گفت: به فرموده امام خمینی (ره) این ها فرزندان انقلاب هستند و ما خادمان این افراد هستیم.
 
وی در پایان سخنان خود مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در بنیاد و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران را افتخار بزرگی دانست و ابراز امیدواری کرد که به لطف خداوند متعال و با رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و علمای گرانقدر مسیر را به سمت پیشرفت و تعالی طی کنیم.
 
آیتالله العظمی موسوی اردبیلی هم در دیدار حجتالاسلام شهیدی با تاکید بر رسالت بنیاد شید اظهار کرد: رسالت بنیاد، رسالت سنگینی است و امیدواریم بتوانید این رسالت را به بهترین نحو به انجام برسانید.
 
وی در ادامه بر حفظ آثار شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و تصریح کرد: آثار شهدا از میراث دفاع مقدس است که باید به همت بنیاد و دستاندر کاران بنیاد حفظ شود تا خدای ناکرده با فوت والدین معظم شهدا و گذشت زمان از بین نرود و در جامعه فراموش نشود.
 
آیتالله العظمی موسوی اردبیلی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای نماینده ولی فقیه در بنیاد و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه زنده و پویا باقی بماند و این وظیفه بنیاد است که در این راستا گام بردارد.
 
حجتالاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و و رئیس این بنیاد طی سخنانی وضعیت بنیاد و خانوادههای تحت پوشش آن را تشریح کرد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از یادگارهای امام خمینی (ره) در رابطه با شهدا، جانبازان و آزادگان است که دکتر روحانی این وظیفه را به بنده واگذار فرمودند و ایشان در حین واگذاری این مسئولیت به من گفتند که مسئولیت پنج وزارتخانه را به شما میدهم و واقعا هم فعالیتهای بنیاد از بعد سنگینی و البته ارزشمندی کار، پنج وزارتخانه محسوب میشود.
 
معاون رئیس جمهور افزود: رسالت اصلی ما با توجه به کهولت سن والدین معزز شهدا، اهتمام به نشر فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ آن است.
 
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با بیان خبر درگذشت دو مادر گرانقدر شهید که هر یک سه فرزند خود را تقدیم انقلاب کرده بودند، حساسیت رسالت بنیاد را تبیین کرد و گفت: حفظ آثار شهدای معظم انقلاب و جانبازان معزز ضرورت دارد و باید برای نسلها ماندگار بماند، به همین منظور وصایای شهدا را در 13 جلد جمعآوری کردیم که مطالعه هر کدام به انسان توان مضاعفی میدهد و همچنان باید کار کنیم و اهتمام بیشتری داشته باشیم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار