مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

گلزار شهدای «معمولان» در معرض تخریب قرار دارد

سرهنگ پاسدار محسن رشیدی گفت: در حادثه سیل فروردین سال گذشته شهر «معمولان»، دیواره‌های سدِ رودخانه این شهر از بین رفت و قبور مطهر شهدای این شهر، که در نزدیکی رودخانه هستند در معرض تخریب صد در صد قرار دارند.
کد خبر: ۴۱۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ - 11September 2020

گلزار شهدای «معمولان» در معرض تخریب قرار دارد

سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار  دفاع‌پرس در خرم آباد اظهار داشت: در حادثه سیل فروردین سال گذشته شهرِهای «پلدختر و معمولان»، دیواره‌های سدِ رودخانه «معمولان» از بین رفت و قبور مطهر شهدای این شهر که در نزدیک رودخانه هستند در معرض تخریب صد در صد قرار دارند.

وی با اشاره به در پیشرو بودن فصل بارندگی افزود: هر گونه تعلل در بازسازی دیواره‌های سد رودخانه «معمولان» و گلزار شهدای این شهر عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

سرهنگ رشیدی با اشاره به پیگیری‌های مردمی و در خواست‌های مکرر ساکنان «معمولان» در خصوص رسیدگی به وضیعت گلزار شهدای این شهر، گفت: یک نامه ای از مردم شهید پرور این خطه به دست من رسید که تقریبا 300 نفر آن را امضا زده بودند و طی آن نامه، امضاکنندگان خواستار تسریع در رسیدگی به وضیعت قبور مطهر شهدای این شهر شده بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، به مکاتبات خود با استاندار لرستان و معاون سیاسی استانداری لرستان و برخی دیگر از مسئولین استانی در خصوص گلزار شهدای «معمولان»، خاطرنشان کرد: در سفری که در 18 شهریور به همراه  حجت الاسلام «سید احمد رضا شاهرخی»، نماینده ولی فقیه در استان، «سید حسین نازاریان» مدیرکل بنیاد شهید لرستان و «عباس شرفی» مدیرکل اداره راهداری و  حمل و نقل جاده ای لرستان و برخی دیگر از مسئولین استانی به شهر «معمولان» داشتیم یک بازدید میدانی از گلزار شهدای این شهر به‌عمل آمد و از نزدیک وضیعت این مکان را مشاهده کردیم.

این مسئول عنوان کرد: در طی آن بازدید که ائمه جمعه شهرهای «پلدختر و معمولان» نیز حضور داشتند، حجت الاسلام «شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان، بر رسیدگی هرچه سریعتر به گلزار شهدای «معمولان» تاکید کردند و تصمیم  بر این شد که توسط مسئولین مربوطه یک برآورد هزینه‌ای شود و در اسرع وقت نتیجه به مردم این شهر اعلام شود.

وی در ادامه با اشاره به  مصوبات جلسه شورای اداری شهر «معمولان» که در طی همان سفر یک روزه مسئولین به این شهر برگزار شد، تصریح کرد: دو شهید گمنام در شهر «معمولان» به خاک سپرده شده اند که تاکنون یادمانی برای آنها ساخته نشده است.

سرهنگ رشیدی  با اشاره به کلنگ زنی یادمان شهدای گمنامِ  «معمولان» افزود: ساخت این یادمان با نظر و نقشه‌ی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است و سردار «عباس علیشاهی» جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) وعده تامین اعتبار مورد نیاز برای ساخت این یادمان  را دادند و «عباس شرفی» مدیر کل اداره راهداری و  حمل و نقل جاده ای لرستان نیز برطرف کردن مشکلات راه ارتباطی این مکان را برعهده گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها