چهل‌سالگی سرو/ سرهنگ «منصور زارع» خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه بزرگ دستاوردهای ۴۰ سال اقتدار و سربلندی در یزد

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد گفت: نمایشگاه بزرگ دستاورد‌های ۴۰ سال اقتدار و سربلندی، دستاورد‌های چهاردهه مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران، با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های استان و نیرو‌های مسلح با شعار محوری «ما قوی هستیم» و با عنوان «اقتدار ۴۰» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ - 12September 2020

سرهنگ پاسدار «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: دوران پرافتخار دفاع مقدس سرسلسله حرکت‌های انقلابی و جهادی در منطقه و جهان شد. الگوی ایرانی - اسلامی از فداکاری، ایثار، جهاد، خودباوری و استقلال که میراث و گنجینه‌ای گران‌بها برای آزادی‌خواهان شد. الگویی که شهید بزرگوار و جهانی مقاومت، شهید سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» از آن به عنوان قله مبارزات ضد سلطه در منطقه یاد کرد.

زارع ادامه داد: به پاس چهلمین سالگرد دفاع مقدس و به منظور تبیین عظمت و فداکاری ملت بزرگ ایران و حرکت در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، پیرو دستورالعمل گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس نمایشگاه بزرگ دستاوردهای 40 سال اقتدار و سربلندی، دستاوردهای چهاردهه مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران، با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های استان و یگان‌های نظامی و انتظامی با شعار محوری «ما قوی هستیم» و با عنوان «اقتدار 40» برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به دستاوردهای ارزشی و معنوی دفاع مقدس، الگوپذیری جامعه به‌ویژه جوانان از این دستاوردها را برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و افزود: مفهوم سازی و بازنمایی دستاوردهای دفاع مقدس در قالب محصولات علمی، فرهنگی، نظامی، دفاعی، نمایشگاهی و تبیین نقش سازمان‌ها و نهادهای استان‌ در دفاع مقدس و مقاومت از اهداف برپایی این نمایشگاه است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد اضافه کرد: غرفه‌های نمایشگاهی به تفکیک دستگاه‌ها و نیروهای مسلح جهت ارائه نقش خود در دفاع مقدس و همچنین دستاوردهای برآمده از دوران دفاع مقدس و مقاومت ایجاد می‌شوند. ارائه خدمات این نمایشگاه به طور مجازی و از طریق رسانه ملی توسط متولیان غرفه‌ها پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: نمایشگاه در تاریخ 31 شهریور افتتاح و مکان آن بازارچه خدمت شهرداری واقع در میدان امام رضا، ابتدای بلوار صابر یزدی است.

زارع متذکر شد: از توان همه دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد جهت تبیین و بازنمایی دستاوردهای دفاع مقدس استفاده خواهد شد.

این مسول بیان داشت: نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی استان در ارائه محتوا به گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی خواهند کرد که ضمن تبیین نقش آن دستگاه و سازمان در دفاع مقدس، دستاوردهای دفاع مقدس (نظامی، اطلاعاتی، علمی، فرهنگی، معنوی، اجتماعی، سیاسی، دفاعی، امنیتی، انتظامی و...) به نحو شایسته، هنرمندانه، اثربخش و اقناعی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با اشاره به راه‌اندازی و تامین زیرساخت نمایشگاه (شامل اسکلت، غرفه ‌بندی، روشنایی) گفت: فضای نمایشگاه غرفه‌بندی شده و تهیه و تأمین محتوا، غرفه آرایی، بر عهده سازمان‌ها و دستگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌های مشارکت کننده و حاضر در نمایشگاه بر اساس یک طرح کلی که ستاد اجرایی گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارائه می‌کند، در نمایشگاه حضور یافته تا نمایشگاه از یک نظم منسجم، یکپارچه و متحد برخوردار بوده و بتواند اهداف اصلی نمایشگاه را به نحو شایسته انعکاس دهد.

زارع ادامه داد: همه غرفه‌ها مرتبط با وظایف و دستاوردهای خود به تولید محصولات فرهنگی نظیر کتاب، ویژه نامه، فیلم مستند، موشن گرافی و... جهت ارائه به بازدیدکنندگان اهتمام می‌ورزند.

این مسئول متذکر شد: با توجه به شرایط خاص موجود در حوزه بهداشت و سلامت، همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادره از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها