چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

فرهنگ دفاع مقدس کارآمد است

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: کارآمدی فرهنگ دفاع مقدس باعث شده تا این مکتب و تفکر به عنوان روش و منش زندگی در داخل کشور نهادینه شود و مسلمانان منطقه این فرهنگ را به عنوان الگو بپذیرند و این تفکر به جهان صادر شود.
کد خبر: ۴۱۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ - 12September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، ستاد اجرایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت مشهد به ریاست سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سایر اعضا در نمایشگاه بین‌المللی مشهد تشکیل جلسه داد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: هفته دفاع مقدس امسال با چهلمین سالگرد این حماسه ماندگار مقارن شده است؛ بر همین اساس باید این رویداد ملی، انقلابی و جهادی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: دفاع مقدس در ابتدا، افتخار همه ایرانیان و در ادامه مایه افتخار برای امت اسلام و همه مستضعان عالم است.

این مسئول خاطر نشان کرد: دفاع مقدس یک رویداد ماندگار در کارنامه درخشان امت به پاخواسته ایران اسلامی است و قرن‌ها مردم همیشه در صحنه می‌توانند به این افتخار ببالند و آن را سر دست بگیرند و به رخ جهانیان بکشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه این افتخار باید در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس به نمایش گذاشته شود، تصریح کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک وظیفه شرعی و انقلابی، دِینی است بر گردن ما، از سوی کسانی که این حماسه جاوید را خلق کردند. ما مکلف هستیم این وظیفه را به خوبی به انجام برسانیم.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: هر روز، هر ایرانی مسلمان وظیفه دارد بعد از حمد و سپاس اولیای دین، سپاسگذار شهدا و ایثارگران عرصه‌های عزت و شرف باشد، زیرا امروز هر چه داریم نتیجه مجاهدت‌های مخلصانه و از خودگذشتگی‌های 40 ساله شهدا و ایثارگران است.

وی در ادامه به تأثیرگذاری فرهنگ دفاع مقدس بر جامعه اشاره کرد و بیان داشت: کارآمدی فرهنگ دفاع مقدس باعث شده تا این مکتب و تفکر به عنوان روش و منش زندگی در داخل کشور نهادینه شود و مسلمانان منطقه این فرهنگ را به عنوان الگو بپذیرند و این تفکر به جهان صادر شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: این الگو ثابت کرد که با دست خالی می‌توان در مقابل مستکبرین عالم ایستاد و به آنها باج نداد؛ بر همین اساس باید قدر رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهدا و ایثارگران را دانست و در راستای زنده نگه‌داشتن این تفکر تلاش کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان برگزاری با قدرت نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت در شهر مشهد، جدیت و همت بالای دست‌اندرکاران نسبت به برگزاری این نمایشگاه و همکاری جدی‌تر دستگاه‌ها را ضروری دانست.

توجه کامل و اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در طول مدت برپایی و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، انسجام در استقرار، چیدمان محتوا بدون تأخیر، تذکر به دستگاه‌هایی که نسبت به تحویل غرفه اقدام نکردند از مصوبات این نشست بود.

مستندسازی و انعکاس تلاش‌ها و اقدامات در رسانه‌ها، سازماندهی حداقلی دستگاهایی که تا کنون موفق به تحویل غرفه نشدند، استقرار ایستگاه سیار در نمایشگاه جهت پوشش مناسب برنامه ارتباط تصویری رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان دفاع مقدس در جهت بهره‌مندی بهتر پیشکسوتان منتخب دفاع مقدس شهر مشهد از این برنامه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، حضور مسئولین کمیته‌ها همزمان با تحویل غرفه‌ها در نمایشگاه از دیگر مصوبات نشست ستاد اجرایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت بود.

انتهای پیام/   

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار