سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش تشریح کرد؛

جزئیات اقدامات صورت گرفته در رزمایش ذوالفقار

امیر دریادار دوم شهرام ایرانی اقدامات انجام شده در رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۱۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ - 12September 2020

تشریح اقدامات انجام شده در رزمایش ذوالفقار ارتش توسط دریادار ایرانیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار دوم «شهرام ایرانی» سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش در جمع‌بندی اقدامات انجام شده در این رزمایش، اظهار داشت: رزمایش در سه مرحله طرح ریزی و اجرا شد که در مرحله اول اشراف اطلاعاتی، مرحله دوم فاز تاکتیکی و مرحله اصلی فاز اقدامات گرم بود که شروع آن با عملیات پیچیده آبخاکی بود که با مشارکت نیرو‌های چهارگانه ارتش برگزار شد.

وی گفت: آنچه طرح‌ریزی شده بود، منطبق بر راهبرد‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران به مرحله اجرا درآمد و اهداف پیش‌بینی شده در روز اول حاصل شد.

سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش با بیان اینکه حضور نیرو‌های جوان، زبده و کارآمد در این رزمایش را از ویژگی‌های آن برشمرد و اظهار داشت: برخی از این نیرو‌ها اولین بار بود که تجربه عملیاتی در صحنه رزمایش را به دست می‌آوردند.

امیر ایرانی با اشاره به پرتاب‌های موشکی در روز دوم رزمایش، عنوان کرد: پرتاب انواع اژدر از انواع زیردریایی، پرتاب موشک‌های ساحل به دریا و سطح به سطح علیه اهداف شناور سطحی و همچنین موشک سطح به هوا که توسط نیروی پدافند هوایی بر علیه هدف نیروی نارنجی که نقش متخاصم را ایفا می‌کرد، پرتاب شد که بحمدالله همه پرتاب‌ها به‌طور دقیق به اهدافشان اصابت کردند.

این مقام مسئول تأکید کرد: با توجه به بهینه‌سازی موشک‌ها، به‌ویژه در بحث قدرت انهدام، این موشک‌ها توانستند اهداف مورد نظر را به خوبی منهدم کنند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از توان پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش، خاطرنشان کرد: در این رزمایش پهپاد دورپرواز سیمرغ در فاصله بیش از هزار کیلومتر هدف خود را در عمق دریا با بمب هوشمند هدف را مورد اصابت قرار داد. همچنین پهپاد کمان نیروی هوایی که به دست توانمند متخصصان نهاجا ساخته شده است در این رزمایش به پرواز درآمد و ماموریت رزمی انجام داد.

سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش ادامه داد: همچنین اولین تجربه صحنه رزم زیردریایی بومی فاتح در این رزمایش رقم خورد و یک پرتاب موشکی از زیرسطح به سطح هم در این رزمایش داشتیم.

امیر ایرانی در پایان با بیان اینکه در روز پایانی برنامه نمایش قدرت داشتیم که با حضور مقامات بلندپایه انجام شد، عنوان کرد: در طول رزمایش مباحثی را در حوزه کمک‌رسانی و مردم‌یاری داشتیم که شامل توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و فرهنگی بود و همچنین بیمارستان صحرایی نیز به‌منظور تامین نیازمندی‌های بهداشتی و درمانی مردم منطقه برپا شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها