سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس:

شهر‌های جدید بدون داشتن زیرساخت به حال خود رها شده‌اند

علی حدادی گفت: شاهد آن هستیم که شهر‌های جدید با داشتن مشکلات زیاد و بدون زیرساخت‌های لازم به حال خود رها شده‌اند.
کد خبر: ۴۱۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ - 12September 2020

شهر‌های جدید بدون داشتن زیرساخت به حال خود رها شده‌اندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به مشکلات شهر‌های جدید اظهار داشت: سیاست ساخت شهر‌های جدید بر اسکان اصولی شهروندان بر اساس الگوی شهرنشینی و ایجاد زیرساخت‌های اساسی استوار بود، اما این سیاست تاکنون به درستی پیاده نشده است.

وی بیان کرد: ساکنان شهر‌های جدید در اقصی نقاط کشور با مشکلات عدیده‌ای در زمینه‌های بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، رفاهی و … دسته و پنجه نرم می‌کنند که در این راستا دولت باید برای رفع مشکلات و معضلات پای کار آمده و با تخصیص اعتبارات لازم، پروژه‌های ناتمام موجود در این شهر‌ها را در سال پایانی کار خود به پایان برساند.

نماینده مردم طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاهد آن هستیم که شهر‌های جدید با داشتن مشکلات زیاد و بدون داشتن زیرساخت‌های لازم به حال خود رها شده‌اند، تصریح کرد: نمونه بارز این امر شهر جدید هشتگرد است، چراکه این شهر در حوزه بهداشت و درمان با کمبود شدید زیرساخت‌ها مواجه بوده و ساکنان آن با سختی‌های متعددی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه دولت باید به صورت ویژه به وضعیت درمانی هشتگرد رسیدگی کند، خاطرنشان کرد: پروژه تنها بیمارستان این شهر ۸۵ هزار نفری مدت‌هاست که به صورت نیمه‌کاره رها شده است و دیگر مراکز بهداشتی هشتگرد نیز به خاطر تعداد کم، پاسخگوی نیاز‌های درمانی مردم نیستند.

حدادی بیان کرد: وضعیت متروی هشتگرد هم با، اما و اگر‌های زیادی مواجه بوده و با اینکه این طرح توسط رئیس جمهور افتتاح شده است، اما شائبه‌هایی درباره نیمه‌تمام بودن آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسئولان ذی‌ربط اتمام و رفع نواقص متروی هشتگرد را منوط به تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار می‌دانند، گفت: در صورت صحت این امر باید اقدامات عاجلی در این زمینه صورت بگیرد، البته اگر طرحی واقعاً به بهره‌برداری رسیده دیگر نباید نیاز به تخصیص بودجه اضافه برای رفع معایب و نواقص داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس در پایان با بیان اینکه مردم هشتگرد مستحق به دوش کشیدن این قبیل مشکلات و سختی‌ها نیستند، متذکر شد: امیدواریم دولت هرچه سریع‌تر به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و به این معضلات پایان دهد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار