جشنواره شعر بسیج با عنوان «رازهای ارغوانی» برگزار می‌شود

نهمین جشنواره سراسری شعر بسیج با عنوان «راز‌های ارغوانی» آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۹ شهریور ماه آثار خود را به دبیرخانه جشواره ارسال نمایند.
کد خبر: ۴۱۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶ - 12September 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، سازمان بسیج هنرمندان کشور به مناسبت برگزاری نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج، فراخوان جشنواره «رازهای ارغوانی» را منتشر کرد.

این جشنواره با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند: پیام انقلاب باید به زبان شعر و هنر که اصیل‌ترین، خالص‌ترین و گیراترین زبان‌ها است، به مردم منتقل شود، برگزار می‌شود.

با توجه به اهمیت نقش هنر و جایگاه والا و تأثیرگذار قلم در تبیین و گسترش آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و با توجه به ضرورت تولید آثار فاخر با موضوعات روز جامعه که از تأکیدات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نیمه ماه مبارک با شاعران است، همزمان با هفته دفاع مقدس جشنواره رازهای ارغوانی را برگزار می‌شود.

بخش‌های موضوعی شامل «رازهای ارغوانی» با روایت مردان و زنان حماسه ساز هشت سال دفاع مقدس، «مکتب سلیمانی» شهید والامقام سردارحاج قاسم سلیمانی، مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی، «جهش تولید» با محوریت اقتدار و بالندگی، شکست تحریم‌های ظالمانه، «الفبای ایثار» با محوریت مدافعان سلامت، «کمک مومنانه» با محور مواسات و همدلی است.

همچنین بخش «زخم‌های شعله‌ور» شامل افشای جنایت‌های ایادی استکبار جهانی، مقاومت مردم مظلوم یمن، فلسطین سوریه، عراق و دیگر جریان‌های مقاومت، «سبک زندگی اسلامی ایرانی» با توجه به مسجدمحوری، تحقق محله اسلامی، حجاب و عفاف، عدالت‌محوری، رشد جمعیت، فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده، ساده زیستی، مصرف کالای ایرانی و موارد مرتبط دیگر است.

به سه اثر برگزیده در هر بخش موضوعی جایزه نقدی به ارزش ۲۰ میلیون ریال و لوح تقدیر، به ۲۰ اثر تقدیری جایزه نقدی به ارزش ۱۰ میلیون ریال و لوح تقدیر همچنین به هشت شاعر جوان و استعدادهای شعری زیر ۲۰ سال لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به ارزش ۱۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

تمامی آثار ارسالی باید حتماً با موضوعات فراخوان تطبیق داشته و در قالب‌های شعری؛ کلاسیک، سپید و نیمایی، سرود و تصنیف کودک و نوجوان بوده و تازه سروده باشد، در صورت تکراری بودن اثر در هر مرحله از داوری کنار گذاشته می‌شود.

هر شاعر می‌تواند در سه موضوع و در هر موضوع حداکثر سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید، ارسال صرفاً از طریق این آدرس اینترنتی www.basijhonarmandan.ir امکان پذیر بوده و به آثار ارسالی خارج از فرآیند قید شده ترتیب اثر داده نمی‌شود.

جشنواره مختص شاعران بسیجی بوده و شرکت سایر شعرا پس از ثبت‌نام و عضویت در بسیج امکان‌پذیر است و ارسال آثار تا روز شنبه ۲۹ شهریور ماه امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار