سردار باقرزاده:

تشییع شهدای مجاهد عراقی با تمثال امام و رهبری/ درخواست 1400 نقطه در کشور جهت تدفین شهدا

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: امروز شهدای مجاهد عراقی در جبهه مبارزه با داعش با تمثال امام و رهبر فرزانه انقلاب تشییع می‌شوند.
کد خبر: ۴۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴ - 20February 2015

تشییع شهدای مجاهد عراقی با تمثال امام و  رهبری/ درخواست 1400 نقطه در کشور جهت تدفین شهدا

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سید محمد باقرزاده در آیین پایانی اجلاسیه شهدا شهرستان دامغان که با حضور جمع کثیری از خانوادههای معظم شهدا، اقشار مختلف مردم ولایتمدار، استاندار، ائمه جمعه و فرمانداران دامغان و شاهرود، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: شهدا ستارگانی هستند که در آسمان میدرخشند و راه را به ما نشان میدهند، کسانی که این ستارگان را نمیبینند راه صحیح را نیز هرگز پیدا نمیکنند.

وی این تفکر که شهدا رفتهاند و ما ماندهایم را تصوری غلط خواند و افزود: اندیشه نمودن پیرامون شهدا، آموزهها و راه و هدف آنها همیشگی است، همانا برخورد آدمی با زمان همیشه انتزاعی بوده، براساس معارفمان، ما عین زمان هستیم و بهسوی تمام شدن میرویم حال آنکه شهدا جاودانه شدند.

سردار باقرزاده با ذکر این که شهدا شاهدند و ما مشهود، آنها مرزوقند و ما محروم به توصیف جایگاه شهدا پرداخت و تأکید کرد: فراموش نکنیم که حضور در مجلس شهدا و ذکر یاد و راه آنها در وهله نخست برای رهایی از غفلت روزگار است، زیرا مستی ناشی از غفلت و غرور به مراتب بیشتر از شرب خمر است.

وی خاطرنشان کرد: غفلت انسان را از رسیدن به مقصد باز میدارد و موجب میشود فراموش کنیم که مقصود کجا بود و اکنون ما کجا هستیم، همانا شهدا راه میانبر عبور از غفلتزدگی را برای ما روشن کردهاند و این نخستین و مهمترین هدفیاست که اجلاسیههای شهدا دنبال میکنند.

باقرزاده دومین اثر مهم برگزاری آیینهای بزرگداشت شهدا را جلوگیری از ناچیز قلمداد کردن حق و حقیقت دانست و گفت: دفاع هشتساله و جانانه ملت ایران و حادثه بزرگ و عمیق جنگ تحمیلی که به قول امام راحل(ره) دشمنان خود و میزان صداقتها و حقیقتها را در آن شناختیم، نباید هیچگاه فراموش شود و یاد شهدا یاد روزهای حماسه است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه خانواده معظم شهدا همواره در وسط میدان فضیلتها و فداکاریها بوده و هستند، همانگونه که امام خمینی(ره) آنان را چشم و چراغ ملت نامید، تصریح کرد: امروز نیز بهواسطه حضور معنوی شهیدان و خانواده معظم شهدا چراغ هر فتنهای خاموش میشود.

باقرزاده تأکید کرد: امروز آمریکا در مقابل ملت شهیدپرور ایران مستأصل شدهاست و و نمیداند تحریمها را باید بردارد و یا ادامه دهد زیرا هردو راه را موجب شکست خود میداند، همانا پس از این مدت مذاکره اگر تحریمها ادامه یابد ملت ما منسجمتر و متحدتر میشوند و اگر فشار را بردارند، انرژی آزاد میشود که نابودی منافع استکباری آنها را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به این مطلب که هرجا انرژی انقلاب اسلامی آزاد شده، پیشروی خط حق فراتر از حد تصور دشمنان بوده است، اضافه کرد: خونهایی که شما ملت قهرمان ایران دادید به ثمر نشسته، امروز شهدای مجاهد عراقی در جبهه مبارزه با داعش را با تمثال امام و رهبر فرزانه انقلاب تشییع میکنند و بعد از یکصد سال مرجعیت شیعی عراق فتوای جهاد داده است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با یادآوری حضور بیش از 10 هزار رزمنده دامغانی در جبههها در طول دفاع مقدس و تقدیم بیش از 2000 مجروح و جانباز و 625 شهید سرافراز از این خطه، خاطرنشان کرد: تلفات نظامی در جنگها یک کشته در مقابل شش مجروح است، اما در شهرستان دامغان این نسبت سه به یک است که نشان از خطرپذیری رزمندگان دلاور دامغانی دارد.

باقرزاده دامغان را شهر رزمندگان شجاع و خطشکن و نسبت تعداد شهدا به مجروحان و به جمعیت این شهر را سند افتخار این دیار ولایتمدار نامید و افزود: وقتی درمییابیم که دشمن امروز از 68 روش جنگ رسانهای و روانی بر علیه ملت ایران استفاده میکند، بیش از پیش به مفهوم این آمارهای رازآلود و نیاز ما به برگزاری اجلاسیهها و کنگرههای شهدا واقف میشویم.

وی با بیان اینکه این ستارگان پرفروغ راه را به ما نشان میدهند، اضافه کرد: شهدا همچون ستارگانی پرتعداد در آسمان کشور میدرخشند و راه را مشخص میکنند، اما عدهای گمراهند و همچنان به آمریکا رجوع میکنند، همانا کسانی که این ستارگان را نمیبینند راه صحیح را نیز هرگز پیدا نمیکنند.

این یادگار دوران دفاع مقدس برگزاری اجلاسیههای شهدا را پایان کار ندانست و با تأکید بر ضرورت تدوین و تبیین اهداف و سیره شهدا گفت: قدم بعدی پس از برگزاری این مجموعه برنامههای تأثیرگذار و گردآوردن وصیتنامهها و یادگارهای شهدا، باید نوشتن شرحی بر وصایای ارزشمند و عمیق آنان از سوی علما و فضلا، بالاخص در شهر عالم پرور دامغان باشد.

باقرزاده با اشاره به منافات عقیده و راه شهدا با اشاعه بداخلاقیها، لاابالیگریها و آزادیهای بیقید و بند در جامعه، مهمترین هدف شهیدان را برپا کردن و قوام دین در جامعه عنوان و اضافه کرد: شعار شهدای بزرگ ما این بود که ما برای شهادت نیامدهایم، بلکه هدف ما جلب رضای خداوند است.

وی وجه تدینی شهدا را بر وجه تقدسی آنها دارای رجحان دانست و تصریح کرد: حرکت و ایثارگریها و حتی تبعیت شهدا از امام راحل(ره) را در راستای جلب رضایت حضرت حق بود و اکنون بیتفاوتی در مقابل اهداف شهدا همچون احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تحجر حقیقی است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با یادآوری تأثیرات بسیار مثبت و معنوی انس با شهدا بهویژه شهدای گمنام مدفون در جایجای شهرهای کشور، از تقاضا و در نوبت 1400 مکان مختلف ایران اسلامی برای میزبانی این شهدا خبر داد و افزود: پیکر پاک شهدای گمنام همزمان با ایام فاطمیه اول در دو دانشگاه شهرهای سمنان و شاهرود به خاک سپرده میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار