چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه در گرامیداشت هفته دفاع مقدس

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا و عدم برگزاری اجتماعات، رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی به جامعه و اطلاع‌رسانی برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان نقش مؤثری خواهند داشت.
کد خبر: ۴۱۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ - 14September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس، نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای استفاده از ظرفیت‌های رسانه در بزرگداشت هفته دفاع مقدس با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا، با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «شهناز رمارم» عضوی شورای اسلامی شهر مشهد، «قاسم فرودی» فرمانده بسیج صدا و سیمای خراسان رضوی و جمعی از صاحب‌نظران حوزه خبر و رسانه در مؤسسه فرهنگی قدس برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با اشاره به نقش دفاع مقدس در تقویت روحیه استکبارستیزی در امت حزب‌الله، اظهار داشت: دفاع مقدس ثابت کرد که با دست خالی می‌توان در مقابل مستکبرین عالم ایستاد و به آنها باج نداد؛ بر همین اساس باید قدردان رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهدا و ایثارگران بود و در راستای پاسداشت و زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و مقاومت تلاش کرد.

این مسئول تصریح کرد: امسال با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا باید با استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی پل ارتباطی بین جامعه و ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها فرصت‌های بیشتری را ایجاد می‌کند و قدرت خلاقیت را افزایش می‌دهد، خاطر نشان کرد: محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و با استفاده از ظرفیت‌ رسانه مروج فرهنگ، ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی به چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: گرامیداشت دفاع مقدس به عنوان یک افتخار ملی، پاسداشت حماسه‌ای جاوید است که کارایی دین را در اداره جامعه اثبات کرد. حماسه ماندگار دفاع مقدس نشان داد که در قرن بیستم می‌شود حسینی زیست و در قرن بیست و یکم با تکیه به فرهنگ دفاع مقدس این مسیر را ادامه داد.

یوسفعلی‌زاده در ادامه به نقش خراسان در دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: خراسان علیرغم اینکه در دورترین نقطه از جغرافیای جنگ قرار داشت اما 17 یگان رزمی، پشتیبانی رزمی، خدمات رزمی متشکل از نیروهای مسلح، جهاد سازندگی و تشکل‌های مردمی در جبهه‌های نبرد ایفای نقش می‌کردند که خود نشان از نقش تعیین کننده این استان در دفاع مقدس دارد.

وی در ادامه به تشریح مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ارتباط تصویری رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس و افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان به شمار می‌روند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا و عدم برگزاری اجتماعات، رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان نقش مؤثری خواهند داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان تصریح کرد: نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت که در شهر مشهد برپا خواهد شد به دلیل محدودیت‌های کرونایی نمی‌تواند میزبان مردم شهیدپرور باشد؛ بر همین اساس اصحاب رسانه می‌توانند با تولید گزارش‌ و اخبار و انتشار آن، این نمایشگاه را به خانه‌های مردم ببرند و امکان بازدید را برای آنها فراهم کنند.

نمود جلوه‌های کربلا در دفاع مقدس

شهناز رمارم نیز در این نشست با عاشورایی خواندن دفاع مقدس بیان داشت: ما دانش­آموختگان مکتب امام حسین (ع) هستیم و رده‌های مختلف سنی از تک‌تک یاران امام حسین (ع) الگوی ذهنی دارند.

وی ادامه داد: ملت ما به دلیل برخورداری از روحیه حسینی با آغاز جنگ، به هل من ناصر امام خود لبیک گفت و حماسه‌ بی بدیلی را خلق کرد.

این مسئول در پایان گفت: جلوه‌های کربلا در هشت سال دفاع مقدس نمود پیدا کرد. در کربلای ایران خون دل‌ها خورده شد و مردم وفادار ایران اسلامی از حسین زمان پشتیبانی کردند.

در این نشست جمعی از اصحاب رسانه به بیان راه‌کارهای و نقطه نظرات خود در خصوص بزرگداشت هفته دفاع مقدس با استفاده از ابزار رسانه پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار