انتقاد لاوروف از ائتلاف‌سازی‌های آمریکا علیه کشور‌های ثالث

وزیر امور خارجه روسیه از سیاست آمریکا در ایجاد ائتلاف علیه کشور‌های ثالث انتقاد کرد و گفت که روسیه هرگز پیش‌شرطی برای همکاری مطرح نمی‌کند.
کد خبر: ۴۱۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶ - 14September 2020

انتقاد لاوروف از ائتلاف سازی‌های آمریکا علیه کشور‌های ثالثبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه از سیاست ایالات متحده در ایجاد ائتلاف علیه کشور‌های ثالث ازجمله «چین» انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا»، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگویی درباره تلاش واشنگتن برای قرار دادن سایر کشور‌ها مقابل چین گفت: «این سیاست برای ما بیگانه است.»

لاوروف گفت: «نه روسیه، نه چین و نه متحدان ما هرگز به کسی پیشنهاد نمی‌دهند که علیه کسی باشند. ما یک فرهنگ دیپلماتیک و سیاسی کاملاً متفاوت داریم. ما آرزو داریم روابط خوبی با همه برقرار کنیم.»

لاوروف خاطرنشان کرد، روسیه هرگز پیش شرط همکاری را مطرح نمی‌کند که بر اساس آن شرکایش باید عمدی روابط خود را با برخی کشور‌ها بدتر کنند.

وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه نیز از اقدام اتحادیه اروپا برای آنچه که آن‌ها «مجازات روسیه» می‌دانند، انتقاد کرد.

لاوروف گفت: «متأسفانه اتحادیه اروپا راهی را در پیش گرفته تا منافع راهبردی و ژئوپلتیکی خود را به خاطر عقب نیفتادن از آمریکا در آنچه که «مجازات روسیه» نامیده می‌شود به خطر بیاندازد. ما به این موضوع عادت کرده‌ایم.»

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها