مهم‌‌ترین اخبار دفاعی رسانه‌های مجازی کشور

اتکاء به توان داخلی؛ رمز پیشرفت نظامی ایران /ایران جزو 10 کشور برتر سازنده ناوشکن

اتکاء به توان داخلی؛ رمز پیشرفت نظامی ایران،ایران جزو 10 کشور برتر سازنده ناوشکن و ورود ناوگروه ارتش به نیم‌کره جنوبی زمین از جمله مهمترین اخبار دفاعی رسانه های کشور در24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۴۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱ - 21February 2015

اتکاء به توان داخلی؛ رمز پیشرفت نظامی ایران /ایران جزو 10 کشور برتر سازنده ناوشکن

به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، به منظور دسترسی آسان مخاطبان به مهمترین اخبار سایت ها و روزنامه های کشور در حوزه ی نظامی، نیروهای مسلح و اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس، روزانه یک بسته خبری در این حوزه ها آماده و منتشر می کند.

در ادامه مهمترین اخبار فضای مجازی  در 24 ساعت گذشته میآید:

 

اتکاء به توان داخلی؛ رمز پیشرفت نظامی ایران

 KHAMENEI.IR: سیام بهمنماه ۱۳۸۸ ناوشکن جماران با حضور فرمانده کل قوا بر کرانهی خلیج فارس، رسماً به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست. حضرت آیتالله خامنهای در این روز در دیدار دستاندرکاران ساخت ناوشکن جماران، اقدام کارکنان و دانشمندان ایرانی را نتیجه امید و اعتماد و توکل دانستند و فرمودند: «اساس کار این است که نیروی انسانی ما خود را و توانائیهای خود را قدر بداند و آنها را بشناسد». پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IRبهمناسبت پنجمین سالگرد افتتاح ناوشکن جماران، برخی از بیانات فرمانده کل قوا درباره توانائیهای جمهوری اسلامی در عرصه نظامی را منتشر کرده که در یکی از این بیانات منتشر شده آمده است: با یک نگاه متعارف و معمولی به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول این سالهای متمادی، انسان حقایق مهمی را درک میکند. یک روزی بود که شما حتی یک قطعهی هواپیماهایی را که در اختیار داشتید، نمیتوانستید و اجازه نداشتید تعمیر کنید و روی آن کار کنید. امروز شما هواپیمای آموزشی میسازید؛ جنگنده میسازید؛ شبیهساز میسازید؛ کارهای مهمِ راداری انجام میدهید؛ قطعههای پیچیده را تولید میکنید. جریان عظیم استعداد و عشق و ابتکار و حرکتِ در جهتِ خودباوری و خودکفایی در نیروی هوایی، در کل ارتش، در نیروهای مسلح و در سراسر کشور، یک جریانی است که امروز حتی مخالفین جمهوری اسلامی، دشمنان جمهوری اسلامی هم نمیتوانند منکر آن بشوند. ۱۳۹۱/۱۱/۱۹

 

ایران جزو 10 کشور برتر سازنده ناوشکن

ایسنا: امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه «ایران جزو 10 کشور برتر در ساخت ناوشکن است» گفت: بازیگر اصلی تصمیمات منطقه و فرامنطقه کشور جمهوری اسلامی ایران است. وی گفت: ما قبلا نمیتوانستیم قطعات ناوها را هم تعمیر کنیم، اما امروز زیردریایی، ناو و ناوشکن پیشرفته میسازیم. وی گفت: ما یک روزی فقط در مساحت حدودا 300 هزار کیلومتر مربعی خلیج فارس دریانوردی میکردیم اما امروز به برکت انقلاب، خون شهدا و تلاش جوانان در محدوده 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع یعنی یک و نیم برابر کشور جمهوری اسلامی ایران، دریانوردی میکنیم. فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز ناوهای ما در اقیانوس آرام، دریای مدیترانه، اقیانوس هند جنوبی دریانوردی میکند. دزدان دریایی در خلیج عدن که نیمی از تجارت جهان در آنجا در حال عبور و مرور است به دنبال این هستند که نفت و کالاهای صادراتی و وارداتی ما را مورد هجوم قرار دهند، آنها علیرغم استفاده از تجهیزات پیشرفته روز دنیا موفق نبودهاند. ما از سال 87 تا امروز موفق به عبور بیش از 2600 نفتکش و کشتی از این تنگه به مقاصدشان شدهایم. وی با بیان اینکه «امروز جوانان این کشور در رو و زیر دریاهای ساحلی و دوردست امنیت را برقرار کردهاند و کشور ما امروز در بالاترین جایگاه قرار دارد» گفت: ما هر چه داریم به برکت خون شهدا، مقام معظم رهبری و ایستادگی مردم بزرگوار ایران اسلامی است و اینها را نباید فراموش کنیم.

 

تولید سلاحهای جدید متناسب با تهدیدات

فارس: امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش  با اشاره به توانمندی و ظرفیتهای ویژه نیروهای مسلح اظهارکرد: امروز نیروهای مسلح مفتخرند تمام نیازمندیهای خود را به دست خود طراحی و تولید کنند. پوردستان تاکید کرد: این تجهیزات در حوزههای دفاعی زمین و هوایی با بهرهگیری از صنعت دفاعی در حال تولید و به تعداد فراوان در اختیار نیروهای مسلح نظام ایران قرار گرفته است. وی با بیان اینکه امروز در ارتش متناسب با تهدیدات، ظرفیتهای دفاعی لازم در حال طراحی است، اضافه کرد: در حوزه تکنیک و تاکتیک، سلاحهای جدید در حال تولید است و به مدد تکیه به توان داخلی و بومی، در باب تولید تجهیزات نظامی هیچ مشکلی نداریم.

 

ورود ناوگروه ارتش به نیمکره جنوبی زمین

مشرق: ناو گروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بندرعباس و ناو رزمی شهید نقدی که اوایل ماه جاری ماموریت خود را برای محافظت از خطوط مواصلاتی کشتیها آغاز کرده بود، از خط استوا عبور کرد. این ناوگروه با عبور از خط استوا وارد نیمکره جنوبی زمین شده و راه خود را به سمت سواحل اندونزی دنبال میکند.  ناوگروه سیوسوم پیش از عبور از خط استوا در جریان ماموریت خود و در صبح روز بیستم بهمنماه در بندر کلمبو واقع در سریلانکا پهلو گرفته بود و مسئولین و دانشجویان این ناوگروه از مراکز علمی و نظامی سریلانکا بازدید کردند. این ناوگروه همچنین در مسیر خود در محدوده خلیج عدن نیز توانسته بود ۲ نفتکش ایرانی را از چنگ دزدان دریایی نجات دهد.  پیش از این نیز ناوگروه بیست و چهارم متشکل از ناو رزمی سبلان و ناو پشتیبانی خارک و ناوگروه  سیام متشکل از ناو رزمی الوندو ناو پشتیبانی بوشهر از خط استوا عبور کرده بودند.

 

راهیان نور دریایی با سازماندهی جدیدتر آماده حضور زائران است

تسنیم: سرهنگ نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور، با اشاره به راهیان نور دریایی گفت: راهیان نور دریایی یا خلیج فارس امسال با سازماندهی جدیدتر  تشکیل شده و قرارگاه راهیان نور دریایی به فرماندهی سردار تنگسیری آماده به کار است.وی افزد: برای راهیان نور دریایی یادمانهای مشخصی در نظر گرفته شده که هر کدام برنامههای مربوط به خود را دارند. با کمک نیروی دریایی سپاه پاسداران ما در حال آمادگی و ایجاد بسترهای لازم برای حضور حداکثری زائران هستیم.دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در ادامه تصریح کرد: امسال با ساماندهی بهتر و جدیدتر آماده بازدید زائران راهیان نور در جزایر شدهایم. گروههای مختلفی از اساتید دانشگاهی و دانشجویان از جزایر مختلف و یادمانها دیدن کردهاند. دانش آموزان نیز برای اولین بار در این جزایر حضور پیدا کرده و بازدید کردهاند.

 

بسیجیان در رأس برخورد با دشمن قرار دارند

فارس: سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: بسیجیان در رأس برخورد با جنگ نرم و سخت دشمن قرار دارند. وی در آیین آغازین مرحله اصلی رزمایش بزرگ الی بیتالمقدس 3 که با حضور بیش از 11 هزار بسیجی در استان سمنان در حال برگزاری است، در جمع خواهران شرکتکننده در این رزمایش اظهار داشت: جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن امروز بیش از گذشته شدت گرفته و بسیجیان همواره در رأس برخورد با این هجمهها قرار دارند. وی همچنین با بیان اینکه رزمایش بزرگ الی بیتالمقدس 3 طبق برنامهریزیهای انجام شده در شهرستانهای استان سمنان برگزار میشود، گفت: این رزمایش هماکنون در 6 شهرستان این استان در دست اجراست. وی با بیان اینکه حضور 22 هزار جوان در دوران دفاع مقدس یعنی اختصاص 70 درصدی حضور در میدان جنگ به جوانان و نوجوانان این مرز و بوم مایه مباهات و افتخار است، گفت: خونهای جوانان بسیاری در پای درخت تناور انقلاب ریخته شده است و باید پاسدار این خونها باشیم تا انقلاب به نتیجه برسد.

 

رسالت نقل رویدادهای دفاع مقدس کار بسیار سنگینی است

پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران: امیر سرتیپ رضا خرم طوسی فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: دفاع مقدس، بسته کاملی از ابعاد مختلف مردانگی و رشادت مردان واقعی و معتقد بود.وی، رسالت نقل کردن رویدادهای دفاع مقدس برای نسل جوان را امری بسیار سنگین توصیف کرد و ادامه داد: باید نسل دوم و سوم انقلاب را به خوبی با ارزش های دفاع مقدس آشنا و واقعیت های را بازگو کنیم.مشاور عالی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جوانان به دنبال واقعیت ها می گردند، از این رو باید واقعیت های جنگ را به درستی به آنها منتقل کنیم.سرتیپ خرم طوسی ادامه داد: جنگ تحمیلی ابعاد مختلفی داشت، از این رو باید تمامی آنها به درستی و به دور از هیچ تحریفی نقل شود.وی گفت: کاروان های راهیان نور ارتش اواخر زمستان و تابستان هر سال برای بازدید از مناطق جنگی جنوب، غرب و شمال غرب کشور اعزام خواهند شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار