چهل‌سالگی سرو/ معاون امور استان‌های رسانه ملی خبر داد؛

پخش سه هزار عنوان برنامه به‌مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس از صدا و سیمای استان‌ها

«علی دارابی» گفت: ۲۲ هزار و ۷۹۵ عنوان برنامه که بالغ بر ۳۵۸ هزار و ۴۵۳ دقیقه می‌شود، به‌مناسبت ۴۰ سالگی دفاع مقدس از صدا و سیما‌های مراکز استان‌ها پخش خواهد شد که در این راستا ۹ هزار و ۹۱۲ برنامه مربوط به معاونت‌های «صدا» استان‌ها، ۱۲ هزار و ۸۳ برنامه مربوط به «سیما» استان‌ها پخش می‌شود و ۸۰۰ عنوان برنامه را نیز در فضای مجازی دنبال خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۱۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ - 15September 2020

پخش ۳ هزار عنوان برنامه به‌مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس از شبکه‌های استانیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست مشترک سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با «علی دارابی» معاون امور استان‌های رسانه ملی جهت هم‌اندیشی با موضوع گرامی‌داشت چهلمین سالگرد و ویژه برنامه‌های دفاع مقدس، روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد.

در این نشست، «علی دارابی» معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما، ۶۶ درصد برنامه‌های صدا و سیما برای گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را مربوط به مراکز استانی دانست و اظهار داشت: ۲۲ هزار و ۷۹۵ عنوان برنامه که بالغ بر ۳۵۸ هزار و ۴۵۳ دقیقه می‌شود، به‌مناسبت ۴۰ سالگی دفاع مقدس از صدا و سیما‌های مراکز استان‌ها پخش خواهد شد که در این راستا ۹ هزار و ۹۱۲ برنامه مربوط به معاونت‌های «صدا» استان‌ها، ۱۲ هزار و ۸۳ برنامه مربوط به «سیما» استان‌ها پخش می‌شود و ۸۰۰ عنوان برنامه را نیز در فضای مجازی دنبال خواهیم کرد.

وی جشنواره فیلم، جشنواره مستند، گفتگو با فرماندهان، معرفی کتاب‌ها و موزه‌ها و برگزاری جُنگ شبانه با محوریت دفاع مقدس با حضور رزمندگان و خانواده‌های شهدا و نمایش لوگوی خاص هفته دفاع مقدس از شبکه‌ها را از برنامه‌های گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مراکز صدا و سیمای استان‌ها دانست و تصریح کرد: در زمینه برجسته‌سازی نقش زنان، دانش‌آموزان و دانشجویان در دفاع مقدس ۵۰ کلیپ تولید شده و حضور مردم استان‌ها در دفاع مقدس، تبیین خواهد شد.

دارابی تأکید کرد: مرکز صدا و سیمای استان خوزستان اعلام آمادگی کرده است که جشنواره تولیدات رسانه‌ای سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و جبهه مقاومت را دی ماه هر سال در این استان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به مؤلفه‌های گفتمان دفاع مقدس، اظهار داشت: «خداباوری»، «آخرت‌گرایی»، «دنیاگریزی»، «شهادت‌طلبی»، «تقدم منافع جمعی بر منافع فردی»، «ولایت‌محوری»، «تکلیف‌مداری»، «گریز از شهرت‌طلبی»، «دفاع از استقلال و امنیت مرز‌های اعتقادی و جغرافیایی»، «فراجناحی بودن»، «غیرت‌مندی» و «دشمن‌ستیزی» از مؤلفه‌های دفاع مقدس هستند که ما باید آن‌ها را مورد تأکید قرار دهیم.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، مبتنی بر آسیب‌شناسی آن، گفت: بی‌شک هفته دفاع‌مقدس، زمانی برای آسیب‌شناسی نیست؛ بلکه باید به در طول سال، به‌صورت هنرمندانه به این موضوع بپردازیم و هفته دفاع مقدس، قله و اوج کار است و باید دستاوردها، خدمات بزرگ و افتخارآفرینی‌هایی که صورت گرفته است را مورد تأکید قرار دهیم.

«دارابی» از تشکیل یک قرارگاه مشترک بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان صدا و سیما خبر داد و تصریح کرد: در استان‌ها نیز این قرارگاه با همکاری مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیران کل صدا و سیمای مراکز استان‌ها تشکیل می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری‌های مشترک بیشتر بین صدا و سیما و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید عضو شورای راهبردی مراکز صدا و سیمای استان‌ها باشند و ارتباطات تقویت پیدا کند.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با اشاره به این‌که تولیدات مشترک صدا و سیما و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید افزایش پیدا کند، بیان داشت: الگو‌ها و اسوه‌های واقعی را باید به جامعه معرفی کرده و از قدسی کردن شهیدان و انسان‌هایی دست‌نیافتی، پرهیز کنیم؛ چراکه شهیدان نیز انسان‌های معمولی، از جنس ما و از طبقات محروم و بالای جامعه بودند که در کنار دیگر رزمندگان جنگیدند و به شهادت رسیدند؛ اما براساس آن‌چیزی که امام خمینی (ره) فرمودند، شهدا راه صدساله را در یک شب پیمودند و از این جهت، عارفان واقعی بودند.

وی با تأکید بر ضرورت اجتناب از بیان غلو و مطالب غیر واقعی و بدون سند و مدرک درباره دفاع مقدس و رزمندگان، گفت: سپاهی، ارتشی، بسیجی، جهادی، کمیته انقلاب اسلامی، شهربانی، ژاندارمری و از همه مهم‌تر نیرو‌های مردمی، در جنگ حضور داشتند؛ بنابراین امروز باید این موضوعی که همه باهم در دفاع مقدس، در کنار هم قرار داشتند را برای جامعه تبیین کرده و در قاب تلویزیون به نمایش بگذاریم.

«دارابی» بهره‌گیری از تبلیغات جذاب و تبلیغات محیطی را از دیگر ضرورت‌های ترویج فرهنگ دفاع مقدس عنوان و خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی به‌عنوان این‌که کار نباید دولتی شود، نباید در ایجاد فضای تبلیغاتی، معنوی و دینی کوتاهی کنند؛ بلکه این دستگاه‌ها در این زمینه موظف هستند و باید از آن‌ها در زمینه‌هایی نظیر رسانه‌های دیداری، نوشتاری و مکتوب، دیوارنوشته‌ها، نمایشگاه‌ها، موزه‌ها، یادمان‌ها، مطالبه‌گری شود.

وی با بیان این‌که مخاطب ما در ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید نسل‌های جدید باشند، افزود: مطالب باید برای جوان‌هایی که نه دوران انقلاب و نه دوران جنگ را دیده‌اند، مستند، باورپذیر و منطقی باشند.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما بر ضرورت واقع‌گرایی و روایت صادقانه در ترویج فرهنگ دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: ما در جنگ پیروزی‌ها، غرورآفرینی‌ها و موفقیت‌های بزرگی داشته‌ایم و مقابل نیز شکست‌ها، ناکامی‌ها و تلخی‌های متعددی داشته‌ایم؛ بنابراین تا جایی که طبقه‌بندی اجازه می‌دهد، باید این آرشیو و اسناد در اختیار جامعه قرار گیرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار