فرمانده دافوس:

اعلام آمادگی دافوس برای انجام مطالعات ساخت سلاح و تجهیزات نظامی

امیر سرتیپ حسین ولی‌وند با بیان اینکه آماده‌ایم با کشور‌های هم‌پیمان اساتید و دانشجو تبادل کنیم، گفت: در حوزه پژوهش‌های منتهی به ساخته شدن سلاح و تجهیزات نظامی، هر کمکی که از دست‌مان بر بیاید دریغ نخواهیم کرد.
کد خبر: ۴۱۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ - 15September 2020

اعلام آمادگی دافوس برای انجام مطالعات ساخت سلاح و تجهیزات نظامیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر سرتیپ حسین ولی‌وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب «صلح و دفاع»، گفت: دومین دوره نمایشگاه بین المللی «صلح و دفاع» را امسال به مدد خداوند متعال در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) برگزار کردیم.

وی ادامه داد: بخاطر شرایط ویژه شیوع ویروس منحوس کرونا، این نمایشگاه را در فضای مجازی با حضور وابستگان نظامی کشور‌های مختلف که در جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و اصحاب رسانه و جامعه فرهنگی کشور به شکل مجازی افتتاح کردیم.

فرمانده دافوس تأکید کرد: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده، امیدواریم استقبال خوبی از این نمایشگاه بشود، مرحله اول آن، خروجی و بازخورد خوبی گرفتیم.

ولی وند همچنین اضافه کرد: این نمایشگاه تا ۳۱ شهریور ماه برپاست و در اختتامیه، خروجی کار را خدمت مردم عزیز ایران اعلام می‌کنیم.

اساتید و دانشجو با کشور‌های هم‌پیمان تبادل می‌کنیم

فرمانده دافوس اظهار داشت: در صدد هستیم، اساتید را در این حوزه تبادل کنیم، ما دانشجویانی از کشور‌های دوست و هم پیمان داریم، چند کشورهم در این رابطه اعلام آمادگی کردند.

ولی وند همچنین تصریح کرد: فضای حاکم بر دنیا، یک مقدار اجرای این اقدام را به تأخیر انداخته است، این تبادل در اولین فرصت صورت پیدا خواهد کرد.

فرمانده دافوس همچنین از تبادل دانشجو در آینده نزدیک در کنار تبادل اساتید در این حوزه خبرداد.

آمادگی برای پیگیری پژوهش‌های صلح جویانه و صلح طلبانه

ولی وند به آمادگی برای پیگیری پژوهش‌های صلح‌جویانه و صلح‌طلبانه اشاره کرد و افزود: اساتید ما در کار‌های پژوهشی و آموزشی شرکت کنند، هر زمان اعلام شود، از طریق مبادی مربوطه، این کار را انجام خواهیم داد.

وی در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم ورود نهضت قطعه‌سازی صنایع دفاعی در حل مشکلات صنایع کشور به ویژه خودرو، با مقایسه ضعف تجهیزاتی در اوایل جنگ تحمیلی و اقتدار دفاعی ایران در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس، افزود: بنده با بیش از هفت سال سابقه حضور در دفاع مقدس، کمبود سلاح و تجهیزات را دردوران جنگ تحمیلی از نزدیک حس کردم.

فرمانده دافوس همچنبن ادامه داد: بنده به عنوان افسر توپخانه در روز‌های پایانی جنگ تحمیلی جنگ می‌دیدم خیلی از سلاح‌هایی که استفاده می‌کردیم، ساخت خودمان بود.

ولی وند تأکید کرد: باور دارم، نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع به خوبی می‌توانند صنعت کشور را به حرکت درآورند.

فرمانده دافوس تصریح کرد: با شناختی که از وزیر دفاع دارم، خودش متعد به انجام این کار است، تا بتواند به مجموعه کشور کمک کند.

ولی وند اظهارداشت: ما هم در حوزه پژوهش‌های منتهی به ساخته شدن سلاح و تجهیزات نظامی، هر کمکی که از دست‌مان بر بیاید دریغ نخواهیم کرد.

فرمانده دافوس در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توانیم جلوی تحریف فرهنگ «دفاع مقدس» را به عنوان ستاره درخشان آسمان تاریخ کشور بگیریم؟، گفت: باید در این راستا قدر کسانی را که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، «جانبازان، ایثارگران و آزادگان» بدانیم.

فرهنگ «دفاع مقدس» گنجینه‌ای ارزشمند است

ولی وند فرهنگ «دفاع مقدس» را گنجینه‌ای ارزشمند برشمرد و اضافه کرد: باید از این گنجینه به خوبی، با برداشت از کلام و زبان این عزیزان، هر چه بیشتراز تحریف و قایع دوران دفاع مقدس جلوگیری کنیم.

فرمانده دافوس تأکید کرد: آن‌هایی که دردوران دفاع مقدس حضور داشتند «ایثارگران، جانبازان و آزادگان و نگاه به وصیت نامه شهدا»، بهترین داور و قاضی برایی بازگویی وقایع دفاع مقدس هستند، تا بگویند در آن دوران چه گذشت.

فرمانده دافوس تصریح کرد: ما در حال انجام این کار هستیم، تبعاً سایر مجموعه نیرو‌های مسلح هم در این راستا مشغول‌اند.

ولی وند اظهار داشت: صحبت‌های مستند مستدل بر اساس اتفاقاتی که واقعا افتاده داریم و نگران نیستیم که فقط پیروزی‌ها را بگوییم حتما اگر شکست و عدم فتحی هم بوده به آن اشاره خواهد شد، تا برای دیگران عبرت شود، جمع می‌کنیم و تمام اتفاقات را در قالب مدیریت دانش برای آیندگان بازگومی کینم.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار