مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

خدمت به ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، توفیق بزرگ و ارزش معنوی محسوب می‌شود

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: خدمت به ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، توفیق بزرگ و ارزش معنوی محسوب می‌شود و ما وظيفه داريم ارزش‌های دوران دفاع مقدس را به نسل جاضر جامعه منتقل کنیم.
کد خبر: ۴۱۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ - 15September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان در نشست مدیر ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان که در سالن جلسات بانک ملی سمنان برگزار شد، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه‌های بی‌‌بدیل فرزندان این مرز و بوم بوده و فرصتی مغتنم است تا اهداف و ارزش ‌های دفاع مقدس بر همگان به خصوص جوانان  به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان اینکه خدمت به ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، توفیق بزرگ و ارزش معنوی محسوب می‌شود، افزود: ما وظيفه داريم با ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه، ارزش‌های دوران دفاع مقدس را به نسل حاضر جامعه  منتقل کنیم.

سلامی با اشاره به رشادت‌های ایثارگران و جانبازان در هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدا، جانبازان، ایثارگران الگویی همیشه جاوید در میان ما هستند و تکریم خانواده شهدا و جانبازان، تجلیل از ارزش‌های والای انسانی است.

این مسئول ادامه داد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با ایمان به خدا و تبعيت محض از ولايت فقيه وارد ميدان مقابله با دشمن شدند و با تقديم جان ارزشمند‌شان از آرمان‌ها و ارزش های نظام اسلامی صيانت كردند.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان گفت: حفظ و ترویج فرهنگ و روحیه ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس می‌تواند علاوه بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آنان، تأثیر بسزایی در تربیت نسل‌های بعدی کشور داشته باشد.

این مسئول با اشاره به موضوع تاریخ شفاهی دفاع مقدس، ادامه داد: اهمیت ثبت خاطرات رزمندگان  و پیشکسوتان دفاع مقدس  در این است که نسل‌های آینده بدانند عزت و افتخار امروز ما در گرو جانفشانی شهدای و از خودگذشتگی ایثارگران در دوران  جنگ تحمیلی است.

سلامی گفت: جمع آوری و تدوین اسناد نقش دستگاه اجرایی در دفاع مقدس، ثبت خاطرات کارمندان پیشکسوت دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا، جمع‌آوری عکس، فیلم، دست‌نوشته، وصیتنامه، صوت و هر اثر ارزشمند دیگری مربوط به دفاع مقدس، مطمئنا تلاش ماندگاری در جهت حفظ گنجینه ای ارزشمند آن دوران خواهد بود.

وی  در خصوص برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیان داشت: از برنامه‌های شاخص روز 31 شهریور امسال همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس دیدار جمعی از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان سمنان با رهبر معظم انقلاب اسلامی از طریق ارتباط تصویری است که همزمان با سراسر کشور از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار خواهد شد.

سلامی در خصوص دیگر برنامه‌های شاخص استان گفت: نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل سالگی دفاع مقدس با نام «اقتدار 40» در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان در قالب 23 غرفه با حضور سازمان‌ها و ادارات و نیروهای مسلح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نمایشگاه تجهیزات نظامی، توپ، تانک و سلاح در فضای باز مجموعه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس متذکر شد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، استان سمنان از  30 هزار رزمنده دفاع مقدس تجلیل و تکریم خواهد کرد که سهم دستگاه‌های اجرایی استان 5 هزار نفر است که انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی با تقسیم بندی‌های انجام شده در این برنامه شاخص  مشارکت و همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار