فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

برگزاری ۳۴ ویژه‌ برنامه توسط ارتش استان فارس در چهل سالگی دفاع مقدس

سرتیپ دوم ستاد «ابوالقاسم رضایی» با تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس ارتش مستقر در استان فارس از اجرای ۳۴ کلان برنامه در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ - 15September 2020

برگزاری ۳۴ ویژه‌برنامه توسط ارتش استان فارس در چهل سالگی بزرگداشت هفته دفاع مقدسبه گزارش دفاع‌پرس از شیراز، سرتیپ دوم ستاد «ابوالقاسم رضایی» فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس به تبیین برنامه‌های ارتش در این هفته پرداخت و اظهار داشت: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که برنامه‌های آن را از ۳ خرداد آغاز کرده‌ایم و هم‌اکنون در هفته شانزدهم آن قرار داریم که مهمترین هفته آن هفته دفاع مقدس است که به همین مناسبت ارتش استان 34 برنامه ویژه برگزار می‌کند.

وی با بیان اینكه ارتش جمهوری اسلامی از ۳ خرداد‌ تاکنون هر هفته به‌صورت روزشمار برنامه‌های خود را اجرا می‌كنند، افزود: تا آخر سال جاری به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه اجرا خواهیم كرد ولی در هفته دفاع مقدس این برنامه‌ها را به‌صورت ویژه اجرا می‌كنیم.

رضایی با یادآوری اینكه این برنامه‌ها در سطح یگان‌ها و سازمان‌های ارتش برنامه‌ریزی شده‌اند،‌ گفت: حدود ۳۴ کلان‌برنامه در هفته دفاع مقدس توسط ارتش در سطح استان اجرا می‌شود كه از این میان ۱۰ برنامه به‌صورت ویژه اجرا می‌شوند. رژه ۳۱ شهریور امسال به‌میزبانی ارتش بود، اما به دلیل شیوع كرونا امسال این رژه برگزار نخواهد شد و تبدیل به مراسم‌ دیگری شده است.

وی با یادآوری اینكه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور‌ آغاز خواهد شد، گفت: آغاز برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری، سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌صورت ویدئو كنفرانس و همزمان با سراسر كشور است كه این برنامه در استان فارس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان پخش می‌شود.

رضایی از برپایی ۳ نمایشگاه در هفته دفاع مقدس به‌همت ارتش خبر داد و افزود: یک نمایشگاه دستاوردهای ارتش در موزه دفاع مقدس است و دیگری در پایگاه نیروی هوایی و نمایشگاه سوم نیز در باغ عفیف‌آباد برپا خواهد شد و برای دفاع مقدس به‌صورت ویژه این نمایشگاه‌ها را تجهیز می‌كنیم.

فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه این نمایشگاه‌ها برای بازدید عموم نیستند، گفت: به دلیل شرایط شیوع كرونا بازدید از این نمایشگاه‌ها به‌صورت محدود و با حضور برخی از نخبگان و مسئولان سازمان‌ها و نهادها انجام می‌شود اما بازدید عمومی برای اقشار مختلف مردم در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

وی، برنامه دیگر ارتش در هفته دفاع مقدس را اجرای رزمایشی در روز ۵ مهر همزمان با سالرو عملیات ثامن‌الائمه در منطقه دارنگون شیراز اعلام كرد و بیان داشت: این كار را برای اولین بار در شیراز انجام خواهیم داد.

رضایی، اجرای رزمایش كمك‌های مؤمنانه كاركنان ارتش، تجلیل از ۵ هزار نفر از پیشكسوتان دفاع مقدس ارتش، خانواده شهدا و رزمندگان آن دوران، برگزاری مسابقات تیراندازی در ۲۳ رشته میان یگان‌های مختلف ارتش، برپایی مسابقات همدلی مدیران، مسابقات تیراندازی میان مدیران ارشد استان در منطقه اكبرآباد، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار و سركشی با خانواده شهدا، مدافعان سلامت و جانبازان توسط فرماندهان ارتش، عیادت از جانبازان بستری در بیمارستان‌ها را از دیگر برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس اعلام كرد.

فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد گفت: یكی دیگر از برنامه‌های ما در ایام هفته دفاع مقدس تجلیل از مدافعان سلامت و جامعه پزشكی است كه در این راستا با حضور فرماندهان و مسؤلان شهر گروه رزم‌نوازان ارتش در مقابل بیمارستان‌هایی كه در امر درمان بیماران كرونا پیشگام بودند حضور یافته و برنامه خود را اجرا می‌كنند و در كنار آن نیز به جامعه پزشكی گل تقدیم می‌شود.

وی از امضای تفاهم‌نامه ساخت سریال شهید دوران و مستند زندگی‌نامه امیرسیاری با صدا و سیمای مركز فارس در هفته دفاع مقدس خبر داد و متذکر شد: دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری محافل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی در قالب مسابقات مقاله‌نویسی عکس، داستان‌نویسی، شعر، معرفی چهره‌های برتر و مصاحبه با فرزندان کارکنان در زمینه‌های علمی، ورزشی و هنری، برنامه پیاده‌روی خانوداگی در هفته دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی و غیره از دیگر برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس امسال هستند.

رضایی، برپایی نمایشگاه عكس مردم‌یاری ارتش در حوادثی كه در سال‌های اخیر در استان رخ داده است، برپایی مسابقات ورزشی و غیره را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و گفت: شاید نخستین دستورالعمل‌های پیشگیری از شیوع كرونا در ارتش اجرایی شد و در این راستا برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام دادیم و همین مسئله باعث شد كه ابتلا به كرونا بسیار كم باشد.

فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد تأكید كرد: در سطح ارتش استان فارس هیچ مرگ و میری به دلیل ابتلا به كرونا نداشتیم و آمار ابتلا هم بسیار كم است و علت این مسئله نیز رعایت پروتكل‌های بهداشتی در یگان‌های ارتش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار