با حضور محسن رضایی

کلنگ ساخت باغ موزه دفاع مقدس خوزستان بر زمین زده شد

کلنگ ساخت باغ موزه دفاع مقدس خوزستان با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از فرماندهان ارتش و سپاه بر زمین زده شد.
کد خبر: ۴۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳ - 21February 2015

کلنگ ساخت باغ موزه دفاع مقدس خوزستان بر زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از اهواز، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آیین کلنگزنی باغ موزه دفاع مقدس خوزستان در بوستان شهروند اهواز با بیان اینکه خوزستان سرزمینی است که همه حوادث مهم هشت سال دفاع مقدس در آن رقم خورده است، افزود: حماسه مقاومت خرمشهر و آبادان، دفاع جانانه از سوسنگرد و بستان و ایستادگی مردم شهرهای پشت جبهه، هرکدام به تنهایی میتواند یک موزه دفاع مقدس باشد.

رضایی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس خوزستان باید با همکاری همه مسئولان به ویژه استاندار خوزستان در کوتاهترین زمان ممکن به بهرهبرداری برسد، اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس خوزستان باید در برگیرنده نقش همه قشرها در دفاع مقدس باشد.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم آثار و میراث ارزشمند دوران دفاع مقدس را در خوزستان حفظ کنیم و باغ موزه میتواند بخشی از این آثار معنوی را برای نسلهای آینده تبیین و ترسیم کند، گفت: عظمت فرماندهان شهید و خانوادههای شهدا که مایه سربلندی و عزت ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده و هستند، در این باغ موزه باید دیده و برای نسل­های آینده ترسیم شود.

وی کمک به احداث باغ موزه دفاع مقدس در خوزستان را وظیفه همگانی بیان کرد.

اختصاص 10 هکتار زمین به باغ موزه دفاع مقدس خوزستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان از اختصاص 10 هکتار زمین به احداث باغ موزه دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: باغ موزه دفاع مقدس خوزستان به گونهای طراحی خواهد شد که بتواند به سوالهای مهم دفاع مقدس که چرا جنگ آغاز شد؟ به چه نتیجهای رسید و چرا به این نتیجه رسید، پاسخ دهد.

وی اضافه کرد: جا دارد از کمکهای استاندار خوزستان و شهردار اهواز در تامین زمین این باغ موزه تقدیر و قدردانی کرد.

سردار علیپور با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس خوزستان در زمینی به مساحت 10 هکتار احداث میشود، تصریح کرد: با همت یکدیگر باید فضایی را ایجاد کنیم که نسلهای آینده قادر باشند از هویت ملی خود، که دوران دفاع مقدس بخشی از این هویت است دفاع کنند و باغ موزه میتواند در این ارتباط نقش برجستهای ایفا کند.

استاندار خوزستان، حجتالاسلام حسنزاده امام جمعه موقت اهواز و جمعی از فرماندهان ارشد ارتش و سپاه در خوزستان و مسئولان اجرایی این استان حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار